Op donderdagavond 30 september werd tijdens een revealparty de nieuwe naam en het nieuwe logo van het gewezen Ring Shopping Center bekend gemaakt.
De winkeliers, mensen van het hoofdkantoor van Wereldhave Belgium en van de andere shopping centers van Wereldhave Belgium kregen voor het eerst het nieuwe logo en de nieuwe naam te zien tijdens een wervelende show.
Voortaan wordt het voormalige Ring Shopping Center Ring Kortrijk verdergezet onder de naam ‘Ring Kortrijk’.
Het deed Nicolas Beaussillon, CEO van Wereldhave Belgium plezier om na lange tijd weer zoveel mensen te kunnen samen zien. “Het is belangrijk dat onze klanten, die onze ambassadeurs zijn tevreden zijn. Met het online gebeuren het laatste anderhalf jaar beweerden sommigen dat de fysieke winkels ten dode opgeschreven waren, maar niets is minder waar. De cijfers van gebruikers van onze shopping centers en full service centers tonen aan dat de cijfers van de bezoekers alweer dicht bij de cijfers van 2019 liggen. Vanaf 1 oktober moet er geen mondmasker meer gedragen worden, en we verwachten dat de cijfers nu nog meer zullen stijgen. We moeten innovatief zijn, een langetermijnvisie hanteren en durven investeren. We hebben samen een mooie toekomst!
De juiste strategie ontwikkelen
“Wereldhave is sinds 2015 eigendom van deze site”, gaat de CEO verder. We willen nog lang aan boord blijven en daarom is de juiste strategie nodig. De laatste jaren werd er veel onderzoek gedaan om die strategie te kunnen ontwikkelen, met als eerste doel de behoeften van de klanten beter te begrijpen en beantwoorden met producten en diensten (zoals het pas geopende ‘The Point’) maar met als tweede doel ook een grotere rol te spelen in de gemeenschap.”
Ring Kortrijk manager Brenda Lombary gaat verder: “de rebranding is gestart. Wereldhave zat de voorbije jaren niet stil. Er kwamen mooie en luxueuse restrooms, een relax area, een grote visibiliteit van de winkels…”
“Het shoppen stond vroeger centraal, maar nu willen we ook meer bieden zoals ontspanning en nieuwe diensten. De opening van The Point past perfect in die strategie.”
Ondertussen is ook de ‘vernieuw(r)ing bezig. De werken rond de gevel staan al ver. Er komt een nieuwe schil rond de gevel. Daarnaast willen we groen- en rustzones realiseren met extra horeca en extra terrassen voor de horeca. Er zijn ook al vergaande plannen om een versmarkt te maken in de centrale ruimte tegenover The Point. Daar komt een bakker, een slager, een kaasboer, een traiteur,… “Het wordt een casco zone met een eigen look & feel. Dat zal ook een gigantische meerwaarde betekenen voor de winkels.”
“Met al die vernieuwingen kan ook het vervangen van de oude vloeren en het oude interieur niet ontbreken. Er wordt dus ook budget voorzien om de binnenzone te vernieuwen!”
Tijdens het weekend van zaterdag 2 en zondag 3 oktober wordt de nieuwe look, naam en logo samen met de klanten gevierd. “Tijdens dit weekend van de klant voorzien de winkels een attentie en zijn er ook verrassende animaties en leuke give-aways”, luidt het. (EDB)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier