De grote ‘Vernieuw(R)ing van Ring Kortrijk is afgerond. Het Ring Shopping Centrum, dat sinds oktober 2021, door het leven gaat als Ring Kortrijk, bestaat 50 jaar en viert dat onder de noemer ‘Preus lik50’. Elke klant mocht een glaasje bubbels of mocktail drinken. Ook de plannen werden voorgesteld: zo komt er buiten een evenementenplein en een nieuw logo.
In 2021 werd Ring Kortrijk in een nieuwe look gestoken met een grondige renovatie van de buitengevel. Die werd met 5 meter verhoogd en kreeg grote nieuwe ramen. Ook binnen werden verfrissingswerken gedaan. Dit is nu afgerond. “Het is niet enkel een ontmoetingsplaats geworden om te winkelen maar ook om te ontspannen, denk maar aan de vele terrassen en de groene rustpunten en het evenementenplein op het gelijkvloers”, zegt manager Charlotte Tahon. “We willen het winkelaanbod verder uitbreiden met de focus op food, kunst, entertainment, gezondheid en welzijn. We tillen de shopbeleving naar een hoger niveau. Zo komen er twee nieuwe horecazaken bij en komt er een buitenplein met terrassen aan de vernieuwde gevel. We zitten binnen maar komen ook naar buiten.”
“We zitten binnen maar komen nu ook buiten”
Er komt ook een opgefrist nieuw logo dat op 14 april wordt voorgesteld. Ring Kortrijk werkte daarvoor samen met de Kunstacademie Kortrijk. Tijdens de paasvakantie gaan de studenten aan de slag met verscheidene kleuren voor een nieuw logo. “Het logo wordt niet figuratief, het moet herkenbaar zijn. We werken met felle en opvallende kleuren langs beide kanten: de kleuren van het Ring”, zegt illustrator, cartoonist en lesgever Dieter Van Der Ougstraete van de academie. “Er is ook een knutselatelier voor kinderen om mee te helpen met creaties van de slogan ‘Preus lik 50’. Hun creatieve werkjes worden opgehangen in de koepel van het winkelcentrum. De tweede week van de paasvakantie is er live street-art te zien van de studenten van de academie”, zegt Babette Schotte, marketingcoördinator. De paasvakantie wordt afgesloten met het traditionele paasparcours met chocoladen eitjes.
Ring Kortrijk heeft ambities en mikt dit jaar op een totaal van 3,5 miljoen bezoekers. Ook wil het een bezettingsgraad van 99 procent halen.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier