Proximus neemt Mobile Vikings over van DPG Media
Proximus krijgt de telecommerken Mobile Vikings en Jim Mobile, samen goed voor zowat 335.000 klanten, in handen. Het neemt de merken voor 130 miljoen euro over van mediagroep DPG Media. De telecomgroep belooft dat Mobile Vikings een autonome plek zal krijgen binnen de groep.
Mobile Vikings zal binnen de Proximus-groep als afzonderlijke entiteit blijven functioneren, net zoals ook Scarlet en Tango – twee andere filialen van de groep – na hun integratie autonoom bleven, met een duidelijke positionering en een sterke eigen identiteit. Voor de klanten verandert er niets, en evenmin voor de circa tachtig mensen die voor Mobile Vikings werken.
De telecomgroep zegt dankzij de overname “een marktsegment te kunnen aanspreken dat complementair is aan de doelgroepen van Scarlet en Proximus. Proximus kan zo zijn positionering op de residentiële markt via verschillende merken optimaliseren”, luidt het.
Populair bij jongeren
Het in Hasselt gevestigde Mobile Vikings, opgericht in 2007, is vooral bij jongeren populair. Het kwam vijf jaar geleden bij DPG Media terecht, tijdens de overname van Base door Telenet. Door de samensmelting van die laatste twee zouden maar drie in plaats van vier grote mobiele operatoren overblijven. Om de overname goedgekeurd te krijgen bij de Europese Commissie, werd Base-dochter Mobile Vikings afgestoten.
Eind november bevestigde DPG Media dat het verschillende pistes bekeek voor Mobile Vikings en Jim Mobile. Nu is er dus al een deal. De overname moet wel nog worden goedgekeurd door de Mededingingsautoriteit. Proximus verwacht de transactie in 2021 te kunnen afronden.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier