Ondernemer Nic Vermaut schrijft boek ‘Wat wel werkt’: “Bedrijven duidelijk maken om het anders aan te pakken”

Nic Vermaut met zijn boek ‘Wat wel werkt’. © Stefaan Beel
Maxim Bille
Maxim Bille Webredacteur KW

Vanaf maandag 12 februari is het boek ‘Wat wel werkt’ van Nic Vermaut (51) verkrijgbaar bij uitgever Borgerhoff & Lamberigts. Met zijn boek wil de zaakvoerder van WELL Communications, een marketingbureau uit Roeselare, ondernemers leren om bewust en met meer impact te ondernemen.

In het dagelijkse leven is Nic Vermaut zaakvoerder van WELL Communications uit Roeselare. Een zaak die hij met veel passie en gedrevenheid leidt. Toch heeft de ondernemer, die in Staden woont, nog een andere passie: lezen, en dus ook schrijven.

“Ik hou van lezen”, vertelt hij meteen. “Thuis heb ik een hele bibliotheek. Ik lees dus heel veel en vanuit mijn beroep schrijf ik ook heel veel. Zo heb ik me voorgenomen om dagelijks één inspirerende post te schrijven op LinkedIn. Op die manier wil ik elke dag minstens één iemand inspireren. Dat heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat ik ben blijven schrijven en ontstond het idee om een boek te schrijven.”

Bewustmaken

En zo schreef Nic het boek ‘Wat wel werkt’, waarmee hij ondernemers wil leren om bewust en met meer impact te ondernemen. “Mijn doel is om ondernemingen duidelijk te maken om het anders aan te pakken. Voor veel bedrijven is winst maken het belangrijkste. Wat ik duidelijk wil maken, is dat we als bedrijf een enorme verantwoordelijkheid hebben. We hebben een grote impact op vandaag, maar niet altijd op de juiste manier. We staan met z’n allen voor grote uitdagingen. Denk maar aan het klimaat, energie, mobiliteit, … Als bedrijf kunnen we daar een grote impact op hebben, meer dan gelijk welke andere organisatie of zelfs overheden. Dus wat als we vanuit die rol ervoor zorgen dat niet alleen wij beter worden, maar ook onze medewerkers, klanten, en ook de maatschappij. Ik ben ervan overtuigd dat we zo een veel mooiere wereld gaan creëren. Het wordt dus tijd dat ondernemers opstaan”, aldus Nic, die wel benadrukt dat zijn boek niet specifiek voor bedrijfsleiders is bestemd. “Het boek heeft een breder maatschappelijk draagvlak en is ook gericht op de medewerkers of HR managers, eigenlijk iedereen die in het bedrijfsleven staat.”

Boek over geschiedenis

Nu zijn eerste boek in de rekken ligt, smaakt het natuurlijk naar meer. “Ik heb de ambitie om nog te schrijven. Ik heb al een aantal ideeën, maar eerst wil ik mijn missie verderzetten om nog meer mensen te inspireren. Ik kan wel al verklappen dat ik ervan droom om ooit eens een boek over geschiedenis te schrijven, want dat thema spreekt mij enorm aan. Zo’n boek zou de kers op de taart zijn”, besluit Nic.

‘Wat wel werkt’ verschijnt 12 februari bij Borgerhoff & Lamberigts en kost 22,99 euro. Voor meer info: www.borgerhoff-lamberigts.be.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier