Slagerij Maertens wordt Hof Maertens. Een groot verschil lijkt het niet maar er zitten grootse plannen achter de naamsverandering. “De winkel in Brugge wordt grondig verbouwd om half maart te heropenen. En nog nieuws: volgende week, op 3 februari, openen we een tweede vestiging, in Sint-Michiels”, zegt Kim Maertens
De nieuwe generatie aan het roer van de bekende slagerij Maertens, al sinds 1989 gevestigd in de schaduw van de Magdalenakerk, laat er duidelijk geen gras over groeien. Broer en zus Kim (24) en Bruno (25) namen de zaak vorig jaar over van hun ouders Marc Maertens en Els Wallays en hebben grootse plannen.
“Onze ouders blijven wel actief in de zaak hoor, we kunnen hen nog heel goed gebruiken, maar er komen vernieuwingen aan en de eerste is een naamsverandering naar Hof Maertens”, zegt Kim Maertens. “Met die nieuwe naam willen we benadrukken dat quasi alle producten afkomstig zijn van onze eigen ‘hof’, hoeve Schellevliet in Zuienkerke. Onze ouders kochten die hoeve in 2004 en sindsdien komt al het rundvlees in de slagerij van de runderen die we er zelf kweken. De dieren kunnen er lustig grazen van het gras op de rijke polderbomen en in de winter worden ze bijgevoederd met een mengeling van de maïs, tarwe, aardappelen en bieten die we zelf telen.”
Verwarring vermijden
“Het gaat om een kruising van het Blond Aquitaine-ras en het Limousin-ras. We noemen het Blond Limousin en het levert een heel smaakvol vlees op”, vult Kim’s broer Bruno aan. “Met die naamsverandering kunnen we nu ook verwarring vermijden met de slagerij van mijn vaders oudere broer in de wijk Kristus-Koning.” Met de overname en de naamsverandering hebben Bruno en Kim ook grote verbouwingswerken in gang gezet. Zo ondergaat de slagerij in Brugge momenteel een grondige metamorfose.
“De winkel in Brugge wordt inderdaad grondig verbouwd om halverwege maart te heropenen”, weet Kim. “De ingang komt een stukje meer naar rechts en de koeltoog wordt nog langer. Bij het binnenkomen zal direct aan de rechterkant ons aanbod vers rundvlees van eigen kweek in het oog springen en aan die koeltoog zullen de mensen dan ook hun bestelling kunnen doorgeven. Aan de linkerkant komt dan de toog waar de klanten zichzelf kunnen bedienen, met onder meer de bereide maaltijden, verpakte producten, slaatjes en dergelijke meer. Bij de herinrichting zal vooral de kleur groen manifest aanwezig zijn, onder meer met groene wandtegeltjes en die kleur komt ook terug in ons nieuwe logo. Daarmee willen we het groene, natuurlijke karakter van het bedrijf in de verf zetten.”
Tweede vestiging
“En dan is er nog nieuws: in Sint-Michiels, in de Astridlaan 126, openen we een tweede vestiging. Die timing hebben zo goed mogelijk proberen af te stemmen. Nu wordt er nog volop verbouwd maar de nieuwe winkel zal volgende week, op 3 februari al openen. Zo moeten onze klanten ons niet lang missen. We kiezen voor hetzelfde interieur en grotendeels hetzelfde aanbod. Al gaan we in Sint-Michiels ook hoeveproducten zoals aardappelen, uien en zelfs vers hoeveroomijs aanbieden. De vele studenten in de buurt ( de zaak ligt vlakbij Vives hogeschool, red .) zullen er zeker ook terecht kunnen voor hun lunch zoals een belegd broodje of een fris slaatje.”
>> Meer info op https://www.facebook.com/hofmaertens/
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier