Tijdens het Tielt Business Event donderdag werd met ‘Tieltr’ een nieuw onafhankelijk online hr- en vastgoedplatform boven de doopvont gehouden. Het gaat om een initiatief van Vlaemynck, Dumobil, Experza en het Sint-Andriesziekenhuis, met steun van de Stad Tielt.
Op de website tieltr.be worden (bouw)projecten van de initiatiefnemers in de kijker gezet, maar ook openstaande vacatures, aangevuld met Tieltse nieuwtjes en tips voor beleving. Zo kan je er meer info vinden over de operatierobot van het Sint-Andriesziekenhuis, maar ook over de Culinaire Week van Shopping Tielt.
Hoofddoel is om de stad (nog) aantrekkelijker te maken voor bewoners, werknemers en bezoekers. “Tieltr biedt een gevarieerd aanbod aan informatie en activiteiten, al richten we ons vooral op jonge mensen die een baan zoeken in Tielt of de stad willen verkennen”, aldus mede-initiatiefnemer Karel Vlaemynck.
Woonbehoeftestudie
“Hoe groter de groep potentiële Tieltenaars is, hoe groter de kans dat iedere aanbieder, werkgever en zelfs kleine zelfstandige daar uiteindelijk mee de vruchten van plukt.”
Het idee voor Tieltr ontstond na een woonbehoeftestudie, waaruit bleek dat Tielt een enorm potentieel heeft voor de toekomst, met maar liefst 16 procent extra tewerkstelling en meer dan 900 nieuwe bouweenheden in het vooruitzicht.
Het nieuwe platform zal tijdens de Europafeesten op 4, 5, 6 en 7 juli extra in de kijker gezet worden ter hoogte van het grasplein aan de Collegesite. Daar vond vorig jaar de eerste editie van de pop-up ‘College Beach’ van Unizo plaats. Dat event wordt straks zelfs omgedoopt tot ‘Enjoy Tieltr’. (SV)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier