Neckermann tevreden over herstart
Reisorganisator Neckermann blikt tevreden terug op de herstart van de activiteiten. Op 7 juni begon het bedrijf na de overname door CIM Capital opnieuw reizen aan de man te brengen.
“Vanaf dag 1 was de verkoop bijzonder positief, het was boven onze verwachtingen. Het was heel duidelijk dat de markt klaar was voor Neckermann”, zei CEO Gert De Caluwé woensdag bij een vooruitblik op de toekomstplannen van het reisbedrijf. Zeventig procent van de verkochte reizen was naar Spanje en Griekenland, 70 procent heeft een vertrekdatum voor eind augustus en de reissommen liggen hoger dan verwacht. Het bedrijf verwacht naar eigen zeggen nog een “hete zomer”.
Op 7 juni ging de website opnieuw online en was het callcenter operationeel, twee dagen later openden de overgenomen winkels de deuren. De komende maanden moet er een nieuwe website staan. Volgens CEO De Caluwé werd nieuw leven geblazen in een “sterk merk”. Hij benadrukte dat Neckermann een “Belgisch merk” is dat “werkt voor Belgische klanten”. “We vergeten het Duitse merk. Ooit was er een connotatie met een Duitse merk, maar die is er niet meer.” Het bedrijf focust zich enkel op België dus. Het is niet uitgesloten dat het merk Neckermann ook elders opnieuw opduikt, maar dat zal niet met het Belgische bedrijf zijn.
Vroeger verkocht Neckermann specifiek reizen van de eigen touroperator, maar nu mikt het op een breed aanbod. Daarvoor werkt het samen of is het in gesprek met Belgische en internationale touroperatoren, maar bijvoorbeeld ook hotelketens. Tachtig procent van het gewenste “Belgische aanbod” is gerealiseerd.
Neckermann wil de bestaande klanten aan boord houden en nieuwe aantrekken. Bijvoorbeeld met een kleinschalig aanbod en ook een eco-aanbod. Het reisbedrijf zal ook reizen naar Scandinavië aanbieden, alsook autocarvakanties. Ook wil het reisbedrijf de skireizen uitbouwen en op termijn ook reizen naar de Emiraten.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier