Mathieu (30) combineert job bij Zoute Grand Prix met eigen dierenspeciaalzaak in Knokke
Hij zette luxehotel La Réserve in Knokke mee terug op de rails, is nu aan de slag als manager van het clubhuis bij de Zoute Grand Prix en tóch vindt Mathieu Maertens (30) nog de tijd om zich op een extra uitdaging te werpen: de uitbating van dierenspeciaalzaak Tom&Co in de Knokse Lippenslaan. “Voor mij voelt dit nostalgisch aan. Behalve dat ik een grote dierenvriend ben, werkte ik hier ook zeven jaar als jobstudent”, zegt Mathieu, die van plan is enkele vernieuwingen door te voeren.
Wat een dierenspeciaalzaak en de Zoute Grand Prix gemeen hebben? Sinds kort is dat Mathieu Maertens (31). “Of ik het voor mezelf niet té druk maak? Laat ons zeggen dat ik de 24/7 mentaliteit van vroeger mee heb genomen in het vervolg van mijn carrière”, glimlacht Mathieu. Met vroeger bedoelt hij zijn periode als COO bij het luxehotel La Réserve. Mathieu zette het hotel weer mee op de kaart en was lange tijd de rechterhand van de vroegere uitbater Eddy Walravens. Maar vorig jaar vond Maertens het tijd voor een nieuwe uitdaging. Enter de Zoute Grand Prix én dierenspeciaalzaak Tom&Co dus.
“Het valt zeker en vast te combineren”, legt Mathieu uit. “Voor de buitenwereld lijkt het misschien een vreemde keuze, maar voor mezelf is het dat allerminst. Ik ben een grote dierenvriend, maar vooral: tussen mijn 14 en 21 jaar heb ik hier als jobstudent gewerkt bij Tom&Co. Enkele jaren geleden kreeg ik de vraag al eens van de vorige uitbaters. Toen was het niet het moment. Nu vielen de puzzelstukjes wél in elkaar. Het voelt een beetje als thuiskomen.”
Zélf dagelijks dierenvoeding en -accessoires verkopen zal Mathieu in principe niet doen. Daarvoor rekent hij op zijn vaste equipe die 7 op 7 ter beschikking staat van de klanten. “Ik sta in voor het management en de strategische beslissingen. Zeg maar de richting die we met de winkel willen uitgaan”, legt de uitbater uit. “En ja, het is zeker de bedoeling om mijn eigen accenten te leggen. Ik zit vol ideeën en kan niet wachten om ze verder uit te rollen.”
B2B
Zo richt Mathieu zich onder andere op B2B. Een simpel voorbeeld? Een samenwerking met hoteliers die klanten met een huisdier willen verwelkomen op een originele manier kan daarvoor op Tom&Co rekenen voor een op maat gemaakt pakket. Ook relatiegeschenken zijn een mogelijkheid. “Honden maken nu eenmaal steeds meer onderdeel uit van het gezin”, motiveert Mathieu. “Weet je, hospitality is altijd een rode draad geweest in mijn professionele leven. Of dat nu in het hotel was, bij de Zoute Grand Prix of hier. Mensen met de glimlach én deskundig helpen: dat is in alles de bedoeling. Ik heb vijf businessconcepten klaarliggen die we stap voor stap verder zullen uitrollen.”
Vrijdagavond bij de officiële openingsavond bleek alvast dat het enthousiasme groot is. Zowel bij de vorige uitbater, Mathieu àls de klanten. (MM)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier