Mathias en Wesley richtten vorig jaar hun start-up op: “Trots op ons eerste jaar”

Wesley (21) en Mathias (20) startten vorig jaar Wide Marketing op.
Wesley (21) en Mathias (20) startten vorig jaar Wide Marketing op.
Redactie KW

Mathias Vandenborre (20) uit Ingelmunster en Wesley Vercamst (21) uit Dentergem startten in de lockdown Wide Marketing op. Één jaar later is het jonge duo tevreden over de resultaten van hun start-up.“We willen in de toekomst zoveel mogelijk bedrijven helpen.”

Mathias en Wesley kennen elkaar vanuit de koerswereld. “Mathias en ik reden samen bij Home Solution-Soenens Cycling Team”, vertelt Wesley. “We delen ook een passie voor alles wat met het digitale te maken heeft. We kennen er allebei redelijk wat van, maar we besloten om ons eerst wat bij te scholen. Van het ene idee kwam het andere en uiteindelijk zijn we gestart met Wide Marketing.”

Eerste jaar

Wesley definieert Wide Marketing als een one-stop shop, een onderneming die een grote hoeveelheid gerelateerde diensten en producten aanbiedt. “Wij bieden een digitale oplossing aan kmo’s en start-ups.” “Dat varieert van het ontwerpen van websites en webshops, tot videografie en het adverteren op sociale media”, legt Wesley uit.

De twee jonge studenten zijn tevreden over het eerste jaar van Wide Marketing. “Covid-19 had op iedereen wel een impact, dus het was niet evident om in de lockdown een zaak op te starten. Maar al vrij snel kwamen we in contact met grote bedrijven zoals Omer en Porsche. We zijn heel tevreden met wat we hebben kunnen betekenen voor die mensen”, vertelt een trotse Wesley. “Het doet ons veel deugd om te zien dat we in ons eerste jaar al heel wat bedrijven hebben vooruitgeholpen.”

We hebben al grote bedrijven zoals Omer en Porsche geholpen

Mathias en Wesley zijn beide nog student en actief wielrenner, maar het combineren van de drie lukt wel. “Op zich komt het ene niet in het gevaar door het andere, maar een goede planning is zeker een vereiste”, zegt Wesley. “Natuurlijk is de ene periode drukker dan de andere, maar dat lukt ons wel. Zeker omdat Mathias en ik een verschillende richting volgen. Wanneer ik het drukker heb voor school dan Mathias, dan kan hij wat meer werk steken in Wide Marketing en vice versa.”

Impact Covid-19

In tegenstelling tot vele andere bedrijven heeft het coronavirus geen zware impact gehad op Wide Marketing. “Het voornaamste probleem was hoe we de klant gingen benaderen en hoe we hem of haar konden helpen”, zegt Wesley. “We hebben onze methodes wat moeten aanpassen, zowel naar prijszetting toe voor de klant, als de commercials die erbij kwamen kijken. Dat was van groot belang omdat het voor veel klanten nodig was om snel te evolueren tot een uitgebreide webshop. Dat was wel een uitdaging.”

Toekomst

Het duo gelooft in de toekomst van Wide Marketing. “We willen blijven bedrijven helpen en blijven groeien op Belgisch vlak. We zijn heel blij met hoe we nu bezig zijn. Ons doel is om een positieve impact te hebben op bedrijven en daar slagen we momenteel zeker in. Dat zal ook altijd onze drijfveer zijn.”

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier