Marie Méro viert expansiejaar met winkelopening in Brugge

Marie Méro opent in Brugge een derde concept store. © Coghe
Redactie KW

Op vrijdag 30 augustus opent het Belgische modemerk Marie Méro de deuren van haar conceptstore in de Geldmunstraat in hartje Brugge. “De klantbeleving staat op de eerste plaats en die start buiten.”

De ondertussen twaalfde concept store van het Belgische label Marie Méro opent op vrijdag 30 augustus in de Geldmunstraat. Tot vorig jaar was in datzelfde pand met Xandres een ander Belgisch label gevestigd.

De winkel aan de Geldmuntstraat 26 huist in een laatgotisch diephuis dat door haar algemeen belang sinds 1991 beschermd werd als monument.

Marie Méro is een modemerk uit Aalter en staat voor eigentijdse en kwalitatieve designs, voor elk lichaamstype van maat 36 tot 48. Marie Méro is het eigen label van de nv J. Van der Elst, een familiebedrijf dat sinds 1971 actief is in de modebranche. Van ontwerp tot verkoop: alles gebeurt in eigen beheer en staat onder leiding van de tweede generatie, de broers Steven en Ruben Van der Elst.

“Ook in onze winkel in Brugge implementeren we het nieuwe winkelconcept dat ons DNA op de best mogelijke manier naar voren brengt. Denk aan zachte materialen, sfeervolle verlichting en organische vormen. De klantbeleving staat op de eerste plaats en die start buiten. De zeven meter grote etalage en classicistische erker doen voorbijgangers stilstaan bij deze parel”, zegt Steven Van der Elst.

Nieuw concept

2024 is een belangrijk jaar voor Marie Méro. Eerder dit jaar opende het merk twee eigen concept stores in Kortrijk en Waasland Shopping. Samen met de opening in Brugge, werkt het merk zo aan een sterke uitbouw van eigen winkels op de Belgische markt.

“Klanten zijn op zoek naar expertise en een positieve shopbeleving. Dankzij de opening van drie eigen winkels in centrumsteden en in Waasland Shopping voldoen we aan die groeiende vraag. Onze eigen verkooppunten winnen anno 2024 aan belang, daarom implementeerden we een volledig nieuw winkelconcept waarbij een natuurlijk flow en doordachte vormgeving de sleutel tot succes zijn”, besluit Ruben Van der Elst. (BC)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier