Laura Vertriest (30) en Evelien Monti (38) lanceren hun eigen kledingmerk Basta. Het koppel uit Beernem deelt een passie voor dieren, natuur en de oceaan. Die passie willen de twee nu uitdragen via een eigen kledinglijn, al schuilt er een betekenis achter de T-shirts, hoodies en accessoires. De opbrengst van hun verkoop gaat bovendien voor een deel naar het goede doel.
Vanuit een liefde voor kledij en een droom van een eigen merk, stampten Laura en Evelien een eigen merk uit de grond. Laura werkt als graphic- en webdesigner, Evelien als illustratrice en graphic designer. Dankzij hun kennis en ervaring met design, bereidden ze zich al langer voor op de lancering van hun eigen merk. “Het moest en zou een merk zijn dat ons echt weerspiegelt”, steekt Laura van wal. “Dat vind je in de eerste plaats al terug in de naam”, gaat Evelien verder. “Basta betekent in het Italiaans een knipoog naar mijn Italiaanse roots zoveel als genoeg. Daarmee omarmen we de filosofie dat je precies goed bent zoals je bent. Because you are enough, is onze slogan.”
zeeschildpad
Niet alleen in het merk, maar ook in de kleren zelf schuilt een verhaal. Met hun kleren willen Laura en Evelien inzetten op duurzaamheid. “We gebruiken ecovriendelijke materialen en een composteerbare verpakking. Met de Sea Lovers Unite-collectie doneren we een deel van onze opbrengst aan doelen die ons na aan het hart liggen, zoals het opruimen van plastic uit de oceanen en het beschermen van zeeschildpadden. Daarom kozen we de schildpad als symbool voor deze collectie”, vertelt Laura.
Basta richt zich volgens het duo op mensen die houden van jonge, hippe snits. “Maar vaak zijn het ook klanten die zich aangesproken voelen door de surf- en skatestyle”, vertelt Evelien. De toekomst? “Wie weet vind je Basta over enkele jaren wel in een winkel”, besluit Evelien.
Meer info: www.bastaapparel.com
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier