“Het leek wel zo voorbestemd”: Patrick (52) en Nancy (44) vonden liefde in Delhaize en baten nu samen winkel in Polderlaan uit
Vijftien jaar geleden vonden ze de liefde bij Delhaize, vandaag baten Patrick Berton (52) en Nancy Rasschaert (44) samen de winkel uit in de Polderlaan in Blankenberge. “De cirkel is rond.”
De Delhaize in de Polderlaan heeft sinds 1 juni nieuwe uitbaters en dat zijn twee vertrouwde gezichten. Patrick Berton (52), die opgroeide in Bredene, en Nancy Rasschaert (44) zijn allebei van de streek afkomstig en leerden elkaar ooit kennen bij Delhaize waar ze als sinds jaar en dag werkten in verschillende vestigingen. “Op een bepaald moment stonden we allebei op de voedingsafdeling en sloeg de vonk over”, glimlacht Nancy.
Samen hebben ze zowat zestig jaar ervaring bij de supermarktketen. Patrick begon ooit op de drankenafdeling van Delhaize, Nancy stond er als jobstudent tussen de vis. “Later ben ik dan vast in dienst getreden als kassierster en zo ben ik doorgegroeid naar een leidinggevende functie. Delhaize-minded dus, net als mijn plusmama, die heel haar leven voor Delhaize heeft gewerkt”, zegt Nancy.
Leeuw in de buik
Patrick en Nancy zijn ondertussen al 15 jaar een koppel. “Dat we van de streek zijn, is een troef: veel mensen kennen ons. Maar we willen zelf ook dicht bij de mensen staan en de oorspronkelijke waarden van het familiebedrijf blijven uitdragen. We zijn hier zelf van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat aanwezig, maar onze 41 vaste werknemers hebben ook allemaal de leeuw in de buik, zoals we bij Delhaize zeggen”, klinkt het.
“Op een bepaald moment stonden we allebei op de voedingsafdeling en sloeg de vonk over”
Patrick en Nancy zijn van plan een aantal nieuwigheden te introduceren. Zo komt er vanaf vrijdag een sushikiosk in de winkel en willen ze in de nabije toekomst met lokale afnemers gaan samenwerken. “Delhaize wil de lokale boeren nog meer in de kijker zetten”, zegt Nancy. “En verder willen we vooral het verschil maken met onze klantenservice. Zo speelt Delhaize met de Kleine Leeuwtjes (prijsverlagingen voor de huismerkproducten, red.) handig in op de historisch hoge inflatie en zijn er elke week interessante promo’s.”
De mix van vaste inwoners, toeristen en tweedeverblijvers zorgt voor een goeie dynamiek in de Blankenbergse Delhaizewinkel. “We hebben een trouw lokaal cliënteel, maar draaien in het seizoen ook goed op de campings. Dat komt onder meer door onze sterke bakkerij”, klinkt het.
Dat Patrick en Nancy op een dag zij aan zij de Delhaizewinkel in Blankenberge zouden runnen, stond eigenlijk in de sterren geschreven. “De cirkel is rond”, klinkt het.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier