Heleen zorgt dat je kan aftellen naar kerst met haar adventskalenders: “De strategie van schaarste versterkt de hype”

Op de foto zien we Heleen Lambrecht van AdventCalendars.Club. (foto BRU)
Nico Speleers
Nico Speleers Medewerker KW

Voor Heleen Lambrecht breekt de komende weken een drukke periode aan. Bij haar bedrijf AdventCalendars.Club zijn immers adventskalenders te koop die ervoor zorgen dat je dag na dag kan aftellen tot Kerstmis. De inhoud van haar kalenders gaat van chocolade over beauty en juwelen tot autobouwpakketten. Vooral beauty-adventskalenders zijn het populairst.

Adventskalenders staan al lang niet meer synoniem voor alleen maar chocolade. Van bijna elk product kan een kalender gemaakt worden en daar speelt Heleen graag op in met haar bedrijf. “Mijn liefde voor adventskalenders begon jaren geleden met de Clinique-kalender”, vertelt Heleen. “Een van de 24 vakjes, met een borstel van 30 euro, dekte toen al bijna de hele prijs. Dit zette mij aan het denken en al snel was AdventCalendars.Club geboren. Onze beauty-adventskalenders zijn alvast een van onze topproducten. Deze kalenders zitten vol make-up, huid- en haarverzorging en parfum. Voor consumenten is het vaak voordelig en voor merken is het een ideale marketingtool. Wie een product leert kennen via de kalender, koopt het misschien later aan de gewone prijs.”

“Terwijl de zomer nog maar net voorbij is, zijn sommige kalenders eind september al uitverkocht”

“Adventskalenders worden ook vaak bewust exclusief gehouden. Wie er een wil bemachtigen, moet er snel bij zijn. Eind augustus gaan veel wachtlijsten al open. Terwijl de zomer nog maar net voorbij is, zijn sommige kalenders eind september al uitverkocht. Merken vullen ze later vaak opnieuw aan, maar de strategie van schaarste versterkt de hype alleen maar. De populariteit wordt verder aangewakkerd door sociale media”, zegt Heleen.

Video’s

“Vanaf september verschijnen op TikTok en Instagram massaal unboxingvideo’s. Influencers openen vakje per vakje en geven hun oordeel. De impact daarvan kan niet onderschat worden, tijdens een 14 uur durende TikTok-livestream van het beautymerk P. Louise werden zo maar liefst 35.000 kalenders verkocht.” Wie het aanbod van Heleen wil ontdekken, kan terecht in haar onlineshop die zowel in het Nederlands als in het Engels kan bezocht worden en waarop ze meer dan honderd kalenders aanbiedt in verschillende prijsklassen.

Info: adventcalendars.club

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Expertise