Dienstenbedrijf Sapo kiest voor nieuwe aanpak en… premie

vlnr gedelegeerd bestuurder Jan Verfaillie, Karolien Avonture (Raad van Bestuur), Lynn De Grave en Marina Claeysen(huishoudhulp) Siska Ryngaert (verantwoordelijke Sapo) en Prescillia Termine (consulente Sapo) © Myriam Van den Putte
Redactie KW

Begin dit jaar nam Dienstenbedrijf Sapo uit Veurne een nieuwe start met een volledig nieuwe bezetting op kantoor. Na de moeilijke coronajaren kijkt Sapo weer positief vooruit, met een andere aanpak, voor personeel én klant. Zo krijgen personeelsleden die een nieuwe medewerker aanbrengen sinds oktober een premie en vanaf januari 2023 een gratis hospitalisatieverzekering aangeboden.

Verantwoordelijke Siska Ryngaert legt uit: “Ik ben hier gestart in januari en volgde de vorige verantwoordelijke op, die hier 15 jaar actief was. Het bestuur dacht na over hoe we onze personeelsleden nog met extra voordelen konden stimuleren. Zo kregen ze al een Sapo-premie wanneer ze onder een bepaald afwezigheidspercentage blijven. Nu krijgen ze ook nog gratis een hospitalisatieverzekering, die toch al snel enkele honderden euro’s per jaar kost.”

Ambassadeurs

We hopen hun gezinsbudget hiermee te ontlasten, zodat ze niet moeten inboeten op basisbehoeften aan zekerheid en gezondheid. We willen onze eigen medewerkers ook inzetten als ambassadeurs, die we belonen voor hun inzet met een premie van 500 euro bruto als ze een nieuw personeelslid aanbrengen. We brengen vooraf ook een huisbezoek bij de klant. Door deze persoonlijke aanpak kunnen we beter een perfecte match zoeken tussen klant en huishoudhulp.” Siska stelt vast dat de nieuwe aanpak loont: “Dit jaar hebben we al een tiental nieuwe mensen aangeworven.”

Dienstenbedrijf Sapo is een samenwerkingsverbond tussen de OCMW’s van Veurne, Alveringem, De Panne en Koksijde. Info: SAPO, Peter Benoitlaan 26, Veurne, 058 31 45 15 – siska.ryngaert@sapo-service.be – www.sapo-service.be.

Lees meer over:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier