Conceptstore in Knokke-Heist pakt uit met F1-bolide van wereldkampioen Max Verstappen: “Past volledig binnen ons concept”
Van een stunt gesproken: wie een bezoek brengt aan Atelier VO2 Max in Knokke-Heist kan daar nog tot 15 september een blitse F1-bolide bewonderen. En niet de eerste de beste. Het is een wagen waar wereldkampioen Max Verstappen nog rondjes mee reed. Bezielers Filip De Baets en Nick Bullynck zijn trots op hun nieuwste blikvanger. “Dit past helemaal binnen ons concept.”
Om het principe van Atelier VO2 Max aan het begin van de Lippenslaan écht te begrijpen moet je het atelier zelf binnenstappen. Daar kom je van de ene ruimte in de andere terecht waar zowel kunstenaars als grote bedrijven in diverse ruimtes hun ding kunnen en mogen doen. Alles wat je ziet is te koop. Steevast tijdelijk en zo verandert de setting van Atelier VO2 Max op regelmatige basis. Het concept bestaat nu een jaar en doet denken aan wat je vaker ziet in pakweg Londen of New York. Begin vorige maand opende Filip De Baets (59) nog een horecazaak vooraan het pand om de ‘drempelvrees’ te verlagen.
“Zowel artiesten als grote bedrijven en modemerken zoals Nike stellen hier hun creaties voor”, legt Filip uit. Op de ene hoek staat een BMW uit 1957, terwijl ernaast exclusieve schoenen van Nike staan te blinken. Of een prototype van een vliegtuig. Je komt bijna ogen tekort. En dankzij de samenwerking met Red Bull en andere partners heeft Atelier VO2 Max er een absolute blikvanger bij. Wie donderdagmiddag aan de zaak passeerde trok grote ogen toen er plots een F1-bolide werd binnengereden. Zelfs in Knokke-Heist geen alledaags zicht. “Een originele wagen waarmee Max Verstappen nog rondjes reed”, zegt De Baets trots. “Zijn naam en die van zijn toenmalige teamgenoot Sergio Perez staan ook aangegeven op de wagen. Ja, hier zijn we héél trots op. Toen de kans zich voordeed heb ik er alles aan gedaan om het mogelijk te maken en de wagen naar Knokke-Heist te halen.”
De bolide krijgt logischerwijs een prominente plaats in de conceptstore en wordt extra in de spotlights gezet met de nodige aankleding. “Het is toch iets unieks om te tonen aan de mensen. Het past bovendien helemaal binnen ons concept. Al moeten we mensen die beginnen dromen teleurstellen: de wagen is níet te koop”, besluit Filip met de glimlach. (MM)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier