Cas Casier pakt uit met bijzondere hondenvoeding: “Uitsluitend gezonde brokken”

Cas Casier wil alleen maar het beste voor zijn (en uw) hond. © CLL
Christophe Lefebvre
Christophe Lefebvre Medewerker KW

Het gloednieuwe merk YDOLO, geesteskind van Menenaar Cas Casier, wil een revolutie ontketenen in de wereld van de hondenvoeding. Daarvoor werd een jaar lang samengewerkt met een voedingsspecialiste. “Honden zijn dan wel onze beste vrienden, maar amper één procent van de mensen weet wat we onze viervoeters te eten geven.”

Hondenbaasjes kennen het fenomeen als geen ander: het overaanbod aan voeding. Iedereen gaat steevast op zoek naar een merk waarvan ze denken dat het past bij hun geliefkoosde viervoeter. “Helaas laten we ons ook veel te vaak leiden door slimme marketingtrucjes. Blitse verpakkingen, knappe foto’s en termen waar men de klanten mee probeert te overdonderen.”

Cas Casier, zelf al actief als distributeur van gezonde hondenvoeding, besloot daarom het labo in te trekken. “Samen met een voedingsspecialiste namen we het huidige aanbod onder de loep. Al snel begrepen we dat de verpakking en de realiteit niet altijd hetzelfde zijn. Hondenbrokken met eend? Van die eend was amper één procent terug te vinden in de voeding, en de oorsprong was dan ook nog erg vaag. Het is maar een van de voorbeelden die ons hebben gestimuleerd om een eigen gamma op de markt te brengen.”

Betere vertering

Cas koos voor een revolutionaire aanpak. “We maken gebruik van slow cooking, waardoor we de ingrediënten traag laten garen. We opteerden ook voor een samenstelling van 75 procent vlees of vis en 25 procent groenten. Fillers of andere componenten? Die zal je in YDOLO niet terugvinden. Het zorgt er meteen ook voor dat de voeding natuurlijk kan verteren en beter door het lichaam van de hond wordt opgenomen. Het heeft ook als effect dat er veel minder stoelgang van de hond terug te vinden zal zijn.”

Een gewaagd plan, dat op een grote beurs in Duitsland al meteen op internationale belangstelling kon rekenen. “Distributeurs uit alle uithoeken van de wereld toonden interesse in ons nieuwe merk. We zijn in gesprek met niet minder dan 25 verschillende landen. Ondertussen is onze hondenvoeding al terug te vinden in dierenspeciaalzaken in zowel België als Nederland.”

Meer info op www.ydolo.be.

Lees meer over:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier