De lokale handel en horeca worden in de kijker gezet met een nieuwe wedstrijd die online en offline met elkaar combineert. De actie ‘Shop, surf en win’ loopt nog tot en met 12 juni.
Schepen van Economie Kathleen Duchi (CD&V) blijft zich inspannen om samen met de dienst economie, het Handelscomité Harelbeke en Unizo Leiekracht een nieuwe wind te laten waaien door het handelswezen. Ze doen dit met de actie ‘Shop, surf en win’. “Met deze actie verbinden we de nieuwe webstek shoppeninharelbeke.be met een bezoek aan een van onze winkels. Zo ontdekken mensen de website en vinden ze misschien wel een van de andere handels- en horecazaken in Harelbeke”, aldus Kathleen. De website telt intussen meer dan 100 enthousiaste handelaars en dat aantal blijft gestaag stijgen.
Leuke prijzen
Het concept is eenvoudig: bij een aankoop bij een van de deelnemende handelszaken krijg je een voucher met daarop een unieke code. Die code kan je ingeven op de website van de handelaars en je krijgt meteen te zien of je gewonnen hebt. Meer dan 50 handels- en horecazaken schreven zich in voor de actie, waaronder ook Anne Van Damme van het gelijknamige kapsalon in Hulste: “De blijvende inspanningen van het handelscomité en de stad Harelbeke om ons te ondersteunen doen echt deugd. De actie zorgt ervoor dat we onze klanten kunnen laten meedingen voor leuke prijzen en ze zo belonen voor hun trouw en lokaal shoppen bij ons. Hopelijk wint een van mijn klanten een van de hoofdprijzen zoals een iPad, al gun ik het natuurlijk iedereen”, vertelt Anne.
“Deze actie wordt later opgevolgd door een actie bij de horeca en contactberoepen die lange tijd de deuren hebben moeten sluiten”, aldus Barbara Callewaert, voorzitter van Unizo Leieland. Ook de vakantiekalender keert terug en steekt als bijlage bij het stadsmagazine HBlad van juli.
(PVH)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier