De Spil excuseert zich voor ongemakken bij onlinereservatie nieuwe abonnementen

Redactie KW

De server van cultuurcentrum De Spil raakte zaterdagmorgen overbelast. Tussen 9 en 10 uur probeerden meer dan 3.500 ingelogde gebruikers onlinereservaties aan te vragen. “We excuseren ons voor de ongemakken”, zegt De Spil in een reactie. Na 10 uur waren de problemen opgelost.

“Onze oprechte excuses aan alle mensen die deze morgen vol geduld probeerden online een abonnementsaanvraag door te sturen. De server bleek niet opgewassen tegen de zo-massaal-gelijktijdig-ingelogde gebruikers, waardoor niet iedereen onmiddellijk op de Spil-website geraakte”, zegt De Spil. “Vorig jaar introduceerden we de mogelijkheid om online het formulier in te vullen en door te sturen. Omdat dit de eerste keer was, wachtten we in spanning af wat het resultaat zou zijn: twee derde van de aanvragen werd nog traditioneel op het papieren formulier ingevuld en binnengebracht. En één derde, goed voor 500 aanvragen, waagde zich aan het online avontuur.”

Vanaf 10 uur piek voorbij

“Overtuigd van het succes van vorig seizoen hoopten we deze keer toch nog meer inschrijvingen via de website te ontvangen. Met veel zorg bereidden we dit voor met onze providerfirma en calculeerden toch een mogelijke verhoging van de online aanvragen in. En wat bleek, tussen 9 en 10 uur, bij de start van de reservaties was het aantal ingelogde gebruikers zo hoog, dat op een bepaald moment meer dan 3.500 gebruikers het abonnementsformulier wilden doorsturen. De server raakte dan ook overbelast. Vele ongeruste klanten belden, waarop onze baliedames hen vroegen om een beetje geduld en te blijven proberen. Enkele Spilbezoekers sprongen dan toch nog op hun fiets of in de auto om een papieren versie binnen te brengen. Vanaf 10 uur was de piek voorbij en stroomden de online reservaties goed binnen.”

“Wij bieden onze verontschuldigingen aan aan alle super gemotiveerde klanten die heel graag kaartjes willen bemachtigen voor onze voorstellingen. Onze baliedames zullen met de grootste zorg de abonnementen verwerken en rekening houden met de vertraging in de onlinereservaties. Anderzijds zijn we uitermate tevreden dat opnieuw zoveel mensen ons aanbod interessant vinden dat ze er als de kippen willen bij zijn om zo snel mogelijk het abonnement binnen te brengen.” (LVA)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Expertise