Vanaf volgende week zijn Michael Decruw en Gilles Sierens te zien in het VTM-programma Mijn Pop-Uprestaurant. Tijdens de eerste afleveringen zien we hoe ze strijden voor een plaatsje bij de laatste vijf koppels.
Volgende week dinsdag 17 maart gaat het VTM-programma Mijn Pop-Uprestaurant opnieuw van start. Onder de deelnemers hebben we dit jaar twee Roeselaarse twintigers: Michael Decruw en Gilles Sierens. Twee boezemvrienden die samen het avontuur aangaan. Het idee om in te schrijven kwam van Michael, die als het ware opgegroeid is in de horeca. Zijn ouders baten momenteel onder meer hotel Ter Zuidhoek uit, daar waar hij tegenwoordig ook werkt. “Ik vond het wel een leuk programma, een echte uitdaging. Vooral het pop-upgegeven sprak me aan. Je zet je enkele maanden keihard in en dan is het afgelopen en blijf je niet zitten met het pand, zoals vroeger wel het geval was. Een leuk avontuur waar ik enkel maar van kan leren”, vertelt Michael.
“In mijn zoektocht naar een partner in crime kwam ik bij Gilles terecht. We leerden elkaar een paar jaar geleden kennen tijdens het uitgaan en kunnen elkaar voor de volle 100 procent vertrouwen. Ik denk wel dat ik mag zeggen dat hij een van mijn beste vrienden is. Ik wou dit enkel maar doen met iemand die ik volledig kon vertrouwen. Tussen pot en pint heb ik hem de vraag gesteld en hij zag het direct zitten.”
Concept wordt niet vanzelfsprekend
In november begon het avontuur met een eerste selectieronde. “We moesten er ons concept verdedigen en psychologische testen afleggen. Vrij snel kregen we het bericht dat we door mochten naar de volgende en laatste ronde waar we voor de jury moesten verschijnen. We presenteerden er een gerechtje en een moodbord, een staalkaart van hoe ons restaurant moet worden. Ons concept is eigenlijk een vorm van mixologie waarbij we cocktails gaan integreren in onze gerechten. In plaats van bij elk gerecht een passende wijn, kiezen we voor een passende cocktail. Een dergelijk concept hebben we leren kennen in Barcelona, maar bij ons komt het nog maar zelden voor. De jury was alvast enthousiast over het concept”, aldus Gilles.
“We zouden diezelfde avond nog een telefoontje krijgen en zaten samen te wachten. Omdat het even duurde, besloten we een pint te gaan drinken. Net op het moment dat we wilden aanzetten, kregen we dan toch het verlossend telefoontje. We zijn dan toch nog enkele pinten gaan drinken, om het te vieren natuurlijk”, klinkt het lachend. “We weten dat ons concept niet vanzelfsprekend wordt en dat we misschien nog niet dé kennis hebben om alles te weten over cocktails, maar het is wel iets waar we in kunnen groeien en dat is ook belangrijk in een programma zoals Mijn Pop-Uprestaurant.”
(TD – foto VTM)
>> Mijn Pop-Uprestaurant, vanaf dinsdag 17 maart op VTM
Lees hierover ook in Krant van West-Vlaanderen, editie De Weekbode Roeselare
Televisie en radio
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier