Droomaffiche voor dancefestival Hype-O-Dream in Waregem

Redactie KW

Op zaterdag 14 juli is het eendaagse muziekfestival Hype-O-Dream al aan zijn zesde editie toe. De sfeer verschuift enigszins van uitbundig naar mysterieus, maar dat staat een heel sterke line up niet in de weg.

Van Angerfist en Mark With a K tot Jebroer en Franky Rizardo, de volledige line-up van Hype-O-Dream 2018 staat online en is niet mis. Dat ze met Jebroer een enigszins controversiële artiest op de affiche zetten lijkt de organisatoren niet te deren. Zijn nummer Kind van de Duivel (een samenwerking met Paul Elstak en Dr. Phunk) was vorig jaar een hit in Nederland en Vlaanderen maar de tekst werd niet door iedereen gesmaakt. “Ieder jaar moet er één liedje de lul zijn. Dit jaar was dat de mijne. En daar ben ik blij om”, laat de artiest daar zelf over weten.

Vroeger werd het festival wel eens het verwijt, of het compliment, naar het hoofd geslingerd dat het te veel op het wereldberoemde dancefestival Tomorrowland lijkt. Dit jaar slaan de organisatoren duidelijk een andere richting in. Zo zetten ze enorm in op social influencers, oftewel mensen die over het festival posten op sociale media zoals Facebook en Instagram. Hype-O-Dream nodigt dit jaar twaalf ambassadeurs uit om over hun ervaringen tijdens het festival berichten te posten. “Volgers worden dankzij de posts op sociale media meer opgenomen in het thema en het verhaal van het festival”, zegt Frederik Balcaen, medeorganisator van Hype-O-Dream. “We gebruiken sociale media en influencers heel graag omdat ze onze boodschap op een andere manier doorgeven aan ons doelpubliek. Een reclamebord bereikt iedereen maar niet persé de mensen die je wil bereiken.”

Ook de sfeer zal dit jaar een beetje anders zijn. De Venetiaanse maskers gaan de deur uit en maken plaats voor mysterieuze acts gebaseerd op droomwerelden. Het festival wil tot slot ook meer inzetten op gezond eten. Tickets voor het eendaagse muziekfeest op de terreinen van Hippodroom in Waregem zijn nog steeds te koop via hun website.