All work and no play kreeg een videoclip mee die afgelopen april opgenomen werd, toen de straten in Die Scone er zo goed als verlaten bij lagen. Back to you is een liefdeslied over iemand die na een catharsis terugkeert naar zijn liefde. Het is geïnspireerd op Here, my dear, het titelnummer van de legendarische dubbelaar van Marvin Gaye uit 1977.
...

All work and no play kreeg een videoclip mee die afgelopen april opgenomen werd, toen de straten in Die Scone er zo goed als verlaten bij lagen. Back to you is een liefdeslied over iemand die na een catharsis terugkeert naar zijn liefde. Het is geïnspireerd op Here, my dear, het titelnummer van de legendarische dubbelaar van Marvin Gaye uit 1977.Voor de lancering van Drijfzand moeten we teruggaan tot 2013. Op een verjaardagsfeest van Francis Vanhee, voormalig huisfotograaf van de Ancienne Belgique in Brussel, leerden bassist Emile Dekocker (27) en gitarist Nicolas Vlaeminck (26) elkaar kennen. De eerste speelde toen in de folkband Far Darrig, de tweede had zijn soloproject Nemo.Dekocker was bijzonder onder de indruk van de muzikale skills van Vlaeminck en samen met drummer Simon De Boever richtten ze Drijfzand op. De naam ontleende het drietal aan een photoshoot met Francis Vanhee aan de kust. In 2014 bracht dit indiepoptrio de single Your Smile in eigen beheer uit. Het bracht hen op het buskerpodium in Leffinge alsook een van de stages op de Paulusfeesten. "Door onze studies en onze eerste werkervaringen stierf Drijfzand een stille dood", zegt Emile Dekocker.Twee jaar geleden vonden de wegen van laatstgenoemde en Nicolas Vlaeminck elkaar opnieuw. Muzikaal rijper, op persoonlijk vlak volwassener. "Nadat we de draad weer opgepikt hadden, zijn we aan nummers beginnen werken, zonder druk, beetje bij beetje", vertelt Nicolas.Ondertussen heeft het trio een zevental songs die min of meer klaar zijn om uitgebracht te worden, "al is er bij sommige nog heel wat schaaf- en puzzelwerk aan", erkent Emile Dekocker. Hierbij fungeert Nicolas Vlaeminck in de hoedanigheid van songsmid en producer als muzikaal brein. Dekocker, beroepshalve ontwerper bij zijn eigen bureau Miel, houdt zich dan weer vooral bezig met het visuele aspect van Drijfzand, zowel video- als sociale mediagewijs.In afwachting dat optreden opnieuw kan, proberen ze massa's nieuw materiaal te schrijven. "Ik leg altijd eerst een muzikaal tapijtje met een Rhodes of Wurlitzer, sublieme keyboardinstrumenten", verduidelijkt Vlaeminck. "De eighties-vintagegeluiden in onze nummers halen we uit synthesizers uit die periode. Prince achterna", vult Dekocker aan. "We maken ook gebruik van samples. In de intro van 'All work and no play' zit zelfs een stukje uit een tv-interview met Marc Van Ranst verwerkt. Hiervoor moet je wel een goede koptelefoon op je hoofd zetten", besluit Nicolas Vlaeminck.>>Meer info: https://www.facebook.com/DrijfzandBand/