26 mei 2017, 05:00Bijgewerkt op: 6 juli 2022, 11:16
Amélie Timperman en Catherine Op de Beeck zijn twee ondernemende dames met gevoel voor fashion én de overtuiging dat ze de wereld – al is het maar een klein beetje – beter kunnen maken. Hun frisse en vernieuwende project Pom & Coco is er eentje om deze zomer naar uit te kijken.
De vriendschap tussen Catherine en Amélie gaat terug tot op de Brugse schoolbanken. “Het klikte tussen ons en toen al maakten we plannen om ooit samen iets te creëren”, vertellen ze. Maar hun wegen scheidden, en beiden doorzwommen zowel op professioneel als op persoonlijk vlak heel verschillende watertjes. Catherine ontwierp eerder al meubelen en woonaccessoires uit drijfhout en woonde zeven jaar in Frankrijk. Een nieuwe liefde bracht haar terug naar ons land. Amélie kwam in de wereld van public relations terecht, belandde opnieuw in Brugge in de vastgoedsector en daarna in de internationale textielverkoop. Goed een jaar geleden liepen ze elkaar opnieuw tegen het lijf en pikten ze het idee om samen iets te ondernemen weer op. Dat het een kledingcollectie werd, is toeval, zeggen ze.
“Pop-ups zijn er al genoeg, wij rijden onze collectie tot bij ons publiek”
“We wilden onze creativiteit kwijt, en kleding is nu eenmaal iets wat ons beiden interesseert. Maar we zijn allerminst fashionista’s. Wij willen in de eerste plaats kleren waarin we ons goed voelen en waarin we stijlvol voor de dag komen. Elegante casual wear, met verfijnde details en veel aandacht voor mooie en aangename stoffen.” Ze zijn het er beiden roerend over eens dat vrouwen vandaag moeten kunnen doen waar ze zin in hebben, en die boodschap willen ze ook uitdragen in de campagne die hun collectie ondersteunt. “We willen andere vrouwen tonen dat dit ons gelukkig maakt, en hen ertoe aanzetten ook hun eigen verhaal te schrijven, hoe moeilijk dat ook mag lijken.” Hun collectie heet Pom & Coco, naar de koosnaampjes waaronder vrienden hen kennen.
Dynamiek en interactie
Het duo heeft lak aan modetrends. “Wij ontwerpen wat we zelf graag willen dragen. En die creaties hoeven niet op te vallen. We denken dat er nog plaats is voor een Belgisch label met gewoon leuke, draagbare kledij. Ons publiek zal geen twee seizoenscollecties hoeven te verwachten. We stappen bewust af van het standaard modesysteem. We willen Pom & Coco het hele jaar dynamisch houden. Om de zes weken zullen er nieuwe creaties voorgesteld worden.”
Dat uit zich ook in de interactie die ze via de sociale media met hun community willen onderhouden. Bovendien trekken ze zelf vanaf juli met hun Exclusive Flagship Store on wheels de wereld in: “Pop-ups zijn er al genoeg. Wij rijden onze collectie tot bij ons publiek zelf, in een door het Kortrijkse bureau 5AM ingerichte hippe, luxueuze aanhangwagen. We creëren een voeling tussen de Pom & Coco wereld en ons publiek: van een fashionshoot tot een workshop ontwerpen. Onze klanten moeten niet alleen iets kunnen kopen, maar ook iets beleven.”
Pom & Coco heeft een webshop, diverse verkooppunten en vind je deze zomer op events als Knokke Hippique en Elle Beach Day.