Suzy Marrel staat in clip ‘Rots in de branding’ aan de zijde van haar man Philip
‘Rots in de branding’ heet het nieuwe nummer van Suzy Marrel uit Oostrozebeke, die deze song net voor Valentijn uitbrengt. Suzy is al bijna 40 jaar samen met Philip Ampe, die het liefst niet in de schijnwerpers staat, maar die voor één keer totaal onverwacht toch in de spotlights prijkt. Philip is immers te zien in haar nieuwe videoclip die werd opgenomen in Kasteel D’Aertrycke in Torhout.
“We waren nog jong toen Philip en ik elkaar leerden kennen”, knipoogt Suzy Marrel. “Onze papa’s hadden dezelfde hobby, namelijk de vinkensport. Philip en ik zijn nu al bijna 40 jaar samen. We hadden vier jaar verkering, waarna we trouwden. We zijn inderdaad al 36 jaar gelukkig getrouwd.”
Kapster Suzy heeft het rond Valentijn altijd heel druk. Dit jaar is het niet zeker of de kapsalons op 13 februari al opnieuw de deuren mogen openen. Indien wel, dan zal het superdruk zijn. Indien niet, dan zal Suzy misschien haar man eens extra kunnen verwennen met Valentijn. “Met Valentijn kopen we normaal altijd voor elkaar een geschenkje. We gaan de zondag na Valentijn ook altijd ergens uit eten. Meer moet dat niet zijn. In een goed huwelijk is het immers iedere dag Valentijn. Toch meestal, want waar waait het eens niet ?”, zegt Suzy, die ook stilstond bij haar nieuwe song. “De titel van mijn nieuwe liedje is ‘Rots in de branding’. Dit nummer gaat over de onvoorwaardelijke liefde tussen twee mensen, die elkaar vertrouwen en steunen. Twee mensen die er altijd voor elkaar zijn, de man of vrouw van je dromen. Jean-Pierre Kerkhofs is de producer en songwriter van dienst. Wendy D’Joos deed de tekst en de koortjes. Voor de opname trokken we naar Artsound Studio.”
ST-Entertaincompany uit Kortrijk ging op zoek naar een geschikte locatie om een clip op te nemen. “In onze zoektocht dachten we aan een kasteel en vooral een kasteel dat zowel van binnen als van buiten tip top in orde is. Tijdens onze zoektocht kregen we Mathieu aan de lijn van Kasteel D’Aertrycke in Torhout. Zonder veel uitleg te moeten geven, begreep hij wat we precies zochten voor Suzy. We kregen zelfs meer dat we vooraf bespraken”, zeggen Steven en Stijn van ST-Entertaincompany. “Er was zelfs van ’s morgens permanentie aanwezig. We konden ons ook verwarmen in het kasteel, wat een luxe. We zijn eveneens Eccelenza – de restaurantgroep – van Kasteel D’Aertrycke van harte dankbaar.”
Niet enkel Suzy was present voor de clipopname, maar ook haar man was van de partij. ST-Entertaincompany vertelden aan Philip dat hij als een schaduw in beeld zou komen. “De dag zelf kregen we echter de ingeving dat de romantiek tussen dat nog altijd verliefde koppel ten volle mocht worden uitgespeeld. Zo komt Philip wel heel goed in beeld in de clip.” ST-Entertaincompany deed voor de clipopname ook een beroep op een West-Vlaams bedrijf, namelijk Fokus Media uit Zwevegem. “We werkten er al mee voor verschillende fotosessies. In onze zoektocht naar een maatwerk bedrijf voor onze videoclips zaten we al vlug (digitaal) samen met James. Met zijn 20 jaar ervaring op de teller en een diploma van The London School of Photograpy op zak maakt multimediaspecialist James altijd beelden die op je netvlies blijven hangen. Bij James kan je ook terecht voor allerlei andere opdrachten. Fokus Media levert ook ideeën, die we dan samen uitwerken. En de samenwerking is een voordeel, want als West-Vlamingen ‘verstoan’ we elkaar heel goed”, besluiten Steven en Stijn met een glimlach. “Trouwens, aanstaande zondag gaan Suzy en James terug op pad en komt er een fotosessie, die daarna ook online te ontdekken is.” (PADI)
De nieuwe single is vanaf vrijdag 12 februari te downloaden via de grote streamingsplatformen.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier