Caroline Rigo, make-up artist, opent op vrijdag 2 april haar tweede ‘Café Beauté’ winkel in Knokke

Caroline opent in Knokke haar tweede winkel.© PADI/Daniël
Caroline opent in Knokke haar tweede winkel.© PADI/Daniël
Patrick Depypere
Patrick Depypere Medewerker KW

Sasha, Belle Perez, Loredana, Milk Inc., Lasgo (Jelle Van Dael), Kate Ryan… het zijn allemaal artiesten die al ooit een laagje gezonde make-up op het gezicht kregen van de Hasseltse onderneemster Caroline Rigo (Cent Pur Cent, i.am.klean). Ze heeft nog steeds een goede band met verschillende artiesten en bekende gezichten, waarvan sommigen – in deze coronatijden – hun opwachting maken in Caroline haar online make-up video’s, die gretig worden bekeken en gedeeld. Caroline baadt in Hasselt al enkele jaren ‘Café Beauté’ uit. Op vrijdag 2 april opent ze in de Lippenslaan in Knokke haar gelijknamige tweede winkel, iets waar de ambassadrice van de gezonde make-up ontzettend naar uitkijkt.

“Het is mijn missie om alle vrouwen in heel de wereld gelukkiger te maken met een laagje gezonde make-up”, glimlacht Caroline, die daarna stilstond bij de start van haar loopbaan. Beroepshalve is ze kleuterleidster, maar ze ontdekte al snel dat ze de ambitie had om de wereld op een andere manier te veranderen. Het onderwijs was haar ding niet. Ze ging aan de slag bij Omega Pharma van Marc Coucke, waar ze een eerste job als make-up artist binnenhaalde. In 2010 opende ze haar make-up winkel ‘Le Visage’ in Hasselt. “Ik begon met niets van ondernemingservaring. Ik doorliep en deed ook alles zelf. Van naar beurzen trekken, aankopen doen, de boekhouding, enz.”, zegt ze. “In Le Visage verkocht ik producten en deed ik behandelingen, maar ik kreeg ook vaak de vraag van mensen om make-up artist te worden. Dat was de start van Blush Academy. Toen die mensen ook zelf mijn producten begonnen te gebruiken, startte ik met een eigen distributie van verschillende merken. Na een paar jaar in ‘Le Visage’ voelde ik dat het tijd was voor een mooie rebranding en zo ontstond ‘Café Beauté’, een shop met natuurlijke cosmetica waar de focus ligt op health met af en toe een guilty pleasure. Tegelijkertijd ontstond ‘Cent Pur Cent’, mijn eigen minerale make-uplijn die nu al te verkrijgen is bij 600 apothekers.”

Caroline heeft inderdaad een eigen make-uplijn. “Make-up op basis van mineralen. Dat is de oudste vorm van make-up”, verklapt ze. “Cleopatra smeerde al klei op haar huid om zich op te maken. Dat is heel lang uit geweest, maar de mensen zijn nu meer bezig met gezondheid en natuurlijke mineralen. Mijn make-up maakt je huid beter. Mijn make-up kan ook worden gebruikt voor mensen met kanker, mensen die chemo ondergaan, mensen met een moeilijke huid. We proberen echt elke dag te werken aan de formules om tot een make-up te komen dat je huid mooier en beter wordt. Dat is ons doel.”

Caroline kreeg de smaak voor de uitwerking van een eigen make-uplijn te pakken toen ze nog in de showbizz actief was. “Ik werkte zo’n acht jaar achter de schermen”, zegt ze. “Milk Inc., Lasgo, Kate Ryan, Belle Perez, Loredana, enz. zijn allemaal artiesten die voor videoclips of tv-opnames al ooit in mijn make-up stoel zaten en die ik van een laagje make-up voorzag. Velen hadden niet graag zo’n dikke laag op hun gezicht. Sommigen hadden ook last van allergieën. Het is zo dat ik op het idee kwam om een eigen make-uplijn op te starten. Ik vind immers dat we niet moeten kiezen tussen een mooi product en een product dat ook nog eens gezond is. Dat kan beiden. Dat gebeurde natuurlijk met vallen en opstaan. Vorig jaar hadden we het in ’t begin van de lockdown niet gemakkelijk. Onze winkel in Hasselt moest sluiten en we mochten ook niet meer met visagisten naar apothekers gaan. Gelukkig schakelden we vlug over op online-informatie en online-verkoop. We maken ook make-upvideo’s met uitleg, met de medewerking van heel wat artiesten, waaronder ook Sasha Rosen van het duo Sasha & Davy. Veel artiesten hebben nu – jammer genoeg – meer vrije tijd en dus werken ze mee en promoten ze mijn make-upvideo’s. Ik geloof enorm in kennisdeling. We delen met plezier onze tips en tricks aan onze trouwe kijkers.”

Caroline : “Het is mijn missie om alle vrouwen in heel de wereld gelukkiger te maken met een laagje gezonde make-up.”© PADI/Daniël
Caroline : “Het is mijn missie om alle vrouwen in heel de wereld gelukkiger te maken met een laagje gezonde make-up.”© PADI/Daniël

Op vrijdag 2 april opent Caroline een tweede winkel van ‘Café Beauté’ langs de Lippenslaan in Knokke. “Het gaat ook een flagship zijn voor onze merken Cent Pur Cent en i.am.klean. West-Vlamingen en Limburgers hebben volgens mij veel gemeend. We zijn allebei harde werkers en levensgenieters. De ene winkel van mij ligt in het centrum van Hasselt, de andere zal openen in Knokke of méér dan 200 km verder en eveneens méér dan 2 uren rijden. Waarom Knokke ? Knokke is een mooie stad met veel shopping. En als Limburger kom ik graag naar de kust, want er heerst zo een fijne vibe. Shopmanager Hélène wordt verantwoordelijk voor deze winkel, maar ook ik zal regelmatig even langskomen. Hasselt is nu toch niet zover van Knokke of toch ?”, glimlacht Caroline. (PADI)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier