Nouchka (34), bekend van Big Brother en Million Dollar Island, opent Calzedonia-filiaal in Oostende

Nouchka kreeg een telefoontje uit Italië of ze geen winkel van Calzedonia wou uitbaten. © JRO
Jeffrey Roos
Jeffrey Roos Medewerker KW

Nouchka Willems maakte het afgelopen jaar tot twee keer toe een tv-optreden. Zo nam ze deel aan Million Dollar Island en aan Big Brother. Nu is ze als franchisenemer haar eigen Calzedonia-filiaal gestart in de Kapellestraat in hartje Oostende. Als content creator promoot ze nu haar eigen producten op sociale media.

In 2023 – de opnames dateren van 2022 – schopte Nouchka het tot de vierde plaats van honderd deelnemers in Million Dollar Island, een realitycompetitie waarbij vijftig Belgen en vijftig Nederlanders wekenlang moeten overleven op een tropisch eiland. De inzet? Een geldbedrag. “Ik won net niets, want de eerste drie konden een geldprijs winnen”, vertelt Nouchka. “Iemand stuurde me een link en zei me dat het iets voor mij was en zo ben ik gesprongen.”

Op haar lijstje van programma’s waar Nouchka ooit wou aan deelnemen stond Big Brother nochtans bovenaan. “Het was kiezen: Big Brother of Million Dollar Island en dus ging ik voor die eerste. Uiteindelijk schreef ik me een jaar later in voor Big Brother”, aldus Nouchka. Met succes, want op 2 februari van dit jaar maakte ze haar opwachting in het Big Brotherhuis. “Ik zat er amper een week, maar dat is logisch. Big Brother was toen al enkele weken bezig en zo hadden de bewoners al een streepje voor, logisch ook.”

Italiaans avontuur

Nu heeft ze zich in een nieuw avontuur gestort: een Italiaans avontuur nog wel. Ze is sinds kort franchisenemer van een Calzedonia-filiaal. “Ik werkte er vroeger al acht jaar”, zegt ze. “Maar door omstandigheden nam ik er ontslag. Tot ik opgebeld werd vanuit Italië met de vraag of ik geen filiaal voor hen wou openen als franchisenemer. Dat deden ze tot voor kort niet, maar nu dus wel. Ik dacht: waarom niet. En van het een kwam het ander.”

Nouchka is ook content creator op Instagram en Facebook. “Nu kan ik mijn eigen producten promoten”, zegt ze lachend. “In de winter verkopen we alles van leggings tot panty’s en sokken en in de zomer switchen we naar alles van badkleding, zowel voor vrouwen als mannen. Of ik in de winkel herkend wordt? Dat gebeurt wel eens. Dat hoort er nu eenmaal bij. Plannen? Ik ben momenteel nog met iets bezig voor televisie, maar daar kan ik nog niet veel over zeggen.”

Lees meer over:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier