The Black Gasolines maakt comeback met single ‘The Entrepreneur’

Bradley Remorie, Lukas Debeerst, Henri Vervaeke en Frederik Everaert (v.l.n.r.) (Foto Jolien Wilke)
Rémi Bruggeman
Rémi Bruggeman Medewerker KW

Na een jaar van finetunen en perfectioneren van hun sound, maakt de Kortrijkse band The Black Gasolines hun comeback in de muziekscene. Dit in de vorm van hun nieuwste single ‘The Entrepreneur’.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

De band probeert een mysterieuze sfeer neer te zetten die doet denken aan de songs van Nick Cave en Warhaus. Zo proberen ze deze keer ook tekstueel zich meer te ontplooien met een vertellende songtekst die evengoed uit een gedicht van een schrijver zoals T.S. Eliot zou kunnen komen.

Invloedrijke vrouwelijke figuren

“Het verhaal dat ‘The Entrepreneur’ vertelt, is geïnspireerd door invloedrijke vrouwelijke figuren uit de geschiedenis, zoals Vivian Maier, een mysterieuze Amerikaanse fotografe en feminist uit de jaren ‘60, en Emmeline Pankhurst, de oprichter van de suffragettes begin 20e eeuw”, laat de band weten. “Het idee van een stoere ‘vrouw met ballen’ type vonden we een interessant uitgangspunt om ons op te baseren als storyline voor deze song.”

“De song neemt je mee door de moeilijkheden die het hoofdpersonage ondervindt tijdens haar wandeling door de straat, waaronder het lastiggevallen worden door de lokale dronken cafébezoeker. Het verhaal krijgt echter een keerzijde wanneer het hoofdpersonage niet alleen blijkt te zijn, maar vergezeld wordt door haar medekompanen die zichzelf hebben omgedoopt tot ‘The Entrepreneurs’, een vrouwelijke verzetsgroep die verandering wil brengen in de politiek.”

Kortrijkse setting

De setting van het verhaal werd geïnspireerd door de talloze winteravonden van de band in de stad Kortrijk. Ze kwamen vaak samen in het centrum om te brainstormen, of bezochten de lokale alternatieve Budascoop waar ze regelmatig inspiratie kwamen opdoen uit de klassieke films of muziekdocumentaires die daar werden vertoond.

“We hebben een volwassener geluid ontwikkeld en focussen niet op het breder publiek”

Dit nummer combineert rock, soul en funk op een unieke en meeslepende manier. “Dit toont aan dat we sinds onze laatste releases een volwassener geluid hebben ontwikkeld en ons richten op een breder publiek”, zegt de band zelf. De band heeft nog meer verrassingen in petto voor de komende maanden. Volg ze dus zeker op Instagram voor vaste updates. The Entrepreneur heeft ook een passende videoclip die je via YouTube kan bekijken.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier