De Toyota GR Supra is ontwikkeld als een rasechte tweezitssportwagen met de motor vooraan en achterwielaandrijving. Dat weerspiegelt zich in de lange motorkap. Uiterlijk onderscheidt de 2.0 GR Supra zich alleen door zijn 18-duims i.p.v. 19-duims velgen en het glanzende chromen sierstuk van 90 mm i.p.v. 100 mm diameter voor de uitlaatpijp, van de 3.0 versie.
...

De Toyota GR Supra is ontwikkeld als een rasechte tweezitssportwagen met de motor vooraan en achterwielaandrijving. Dat weerspiegelt zich in de lange motorkap. Uiterlijk onderscheidt de 2.0 GR Supra zich alleen door zijn 18-duims i.p.v. 19-duims velgen en het glanzende chromen sierstuk van 90 mm i.p.v. 100 mm diameter voor de uitlaatpijp, van de 3.0 versie.Het interieur biedt een fraaie combinatie van sportwagenelementen en hypermoderne functionaliteit. De cockpit die geïnspireerd is op die van een eenzitsracewagen, is zo ontworpen dat de bestuurder zich volledig op het rijden kan concentreren. Het digitale instrumentarium is prima afleesbaar. Het aan BMW ontleende multimediasysteem bedien je intuïtief en het navigatiesysteem functioneert voorbeeldig. Minpuntje is de nogal korte zitting van de zetels. Als krachtbron voor de Toyota GR Supra fungeert een geblazen tweeliter-viercilinder van 1.998 cm³ die aan BMW ontleend is. Een variabel kleptimingsysteem regelt overeenkomstig de rijomstandigheden het openen en sluiten van de in- en uitlaatkleppen. De turbo werkt al vanaf lage toeren en de motor reageert meteen op het gaspedaal. Twee balansassen zorgen voor een soepelere en stillere motorloop. De Toyota GR Supra 2.0 is een voorbeeldig uitgebalanceerde vierwieler die niet de minste tractieproblemen kent. Door het erg stijve koetswerk konden de geometrie van de ophanging en de afstemming van de dempers nóg meer worden verfijnd. De geventileerde schijfremmen voor- en achteraan zorgen voor een prima vertraging.