De Porsche Cayman ziet er opmerkelijker dan ooit uit. Aan de buitenkant herken je de nieuwste 718 Cayman onder meer aan de bumpers, de verduisterde lichtblokken en centraal geplaatste dubbele zwarte uitlaatpijpen. Met dank aan het standaard sportonderstel ligt deze nieuwe Cayman-versie ook nog eens 2 cm dichter bij het asfalt.
...

De Porsche Cayman ziet er opmerkelijker dan ooit uit. Aan de buitenkant herken je de nieuwste 718 Cayman onder meer aan de bumpers, de verduisterde lichtblokken en centraal geplaatste dubbele zwarte uitlaatpijpen. Met dank aan het standaard sportonderstel ligt deze nieuwe Cayman-versie ook nog eens 2 cm dichter bij het asfalt. Ook het interieur van het model ademt volop sportiviteit. De portieren kregen lussen in plaats van hendels, wat even wennen is. De sportzetels ondersteunen voortreffelijk het lichaam en ook op de ergonomie valt niets aan te merken. Het instrumentarium is een schoolvoorbeeld van overzichtelijkheid. Het kleine, leren GT-sportstuur, waarop de rijmodusschakelaar zich bevindt, is ook nog eens voldoende verstelbaar. De Porsche 718 Cayman wordt gecommercialiseerd met een 2.0, een 2.5 S- en GT en een 4.0 GT4-motor. Wij testten de 718 Cayman T(ouring), een uitvoering die ondanks de instapmotor toch menig sportieveling zal weten te waarderen. De geblazen vierpitter-boxer van 1.988 cm³ is goed voor een hoogste vermogen en koppel van resp. 220 kW/300 pk en 380 Nm (bij 1.950 t/m). De flat four klinkt iets schorrer dan de vroegere flat six, maar wel best aantrekkelijk. Standaard is die viercilinder-boxermotor gekoppeld aan een manuele zesbak. Onze testwagen had evenwel een PDK-zeventrapsautomaat, die tegen meerprijs te verkrijgen is. Een echte aanrader. In de bochten blijft de Cayman-koets bovendien nagenoeg vlak, terwijl de vier geperforeerde én inwendig geventileerde schijfremmen ook bij zware belasting een korte en rechte remweg garanderen. (RH)