In het front van de nieuwe Peugeot 208, die langer en breder is dan zijn voorganger, herken je meteen de huisstijl. Achteraan valt op dat de achterlichten nu zowel overdag als 's nachts branden.
...

In het front van de nieuwe Peugeot 208, die langer en breder is dan zijn voorganger, herken je meteen de huisstijl. Achteraan valt op dat de achterlichten nu zowel overdag als 's nachts branden. Het model pakt ook uit met een première: een nieuwe generatie van de Peugeot-i-Cockpit. De klokken zitten hoog waardoor je over het kleine, onderaan afgeplatte stuur kijkt. Voor het hoog gemonteerde digitale scherm worden gegevens geprojecteerd in hologramstijl. De indicaties komen dichterbij naarmate ze belangrijker worden. De goed verstelbare voorzetels bieden een goede zijdelingse ondersteuning. De hoofdruimte achterin is prima, maar de beenruimte is wat krap. Met het nieuwe Drive Assist-systeem opent de nieuwe Peugeot 208 de weg naar semiautonoom rijden. Het beschikt over tal van innovatieve rijhulpsystemen zoals het Full Park Assist-systeem, een automatische noodremhulp met botswaarschuwing en actieve rijstrookassistent. Het nieuwe model is vandaag verkrijgbaar met drie benzinestokers en één dieselmotor. Alle benzinemotoren zijn 1.2 PureTech-driecilinders. De minst krachtige, turboloze versie tekent voor een vermogen van 55 kW/75 pk. Van diezelfde motor zijn er ook nog een geblazen 75 kW/100 pk en 96 kW/130 pk-variant. Voor dieselrijders is er de 75 kW/100 pk sterke 1.5-viercilinder Blue HDi. In de tweede helft van het jaar wordt ook een elektrische variant, de e-208, gecommercialiseerd. (Rudy Horrie)Voor meer relevante informatie, zie ook Tweedehands Peugeot 208 te koop