De nieuwe Land Rover Defender heeft een opvallend design dat je zo herkent. De vertrouwde stijlelementen kregen een eigentijds jasje. Net als bij de eerste generatie bestaat de nieuwe Defender in twee versies: de korte wielbasisversie D90 en de lange wielbasisuitvoering 110, die dezelfde korte overhangen hebben. Het nieuwe koetswerk biedt een nooit geziene terreingeometrie...

De nieuwe Land Rover Defender heeft een opvallend design dat je zo herkent. De vertrouwde stijlelementen kregen een eigentijds jasje. Net als bij de eerste generatie bestaat de nieuwe Defender in twee versies: de korte wielbasisversie D90 en de lange wielbasisuitvoering 110, die dezelfde korte overhangen hebben. Het nieuwe koetswerk biedt een nooit geziene terreingeometrie, waardoor de 110 een oprij-, afrij- en overschrijdingshoek van respectievelijk 38, 28 en 40 graden kan voorleggen. De maximale doorwaaddiepte bedraagt 90 cm. Het moduleerbare interieur benadrukt het uiterst functionele karakter van het model, dat nog wordt ondersteund door de praktische lay-out en het sobere design. Innoveren doet de nieuwe Defender onder meer door de versnellingspook naar het dashboard over te hevelen. Voorts kan de 110 configuraties met 5, 6 of 5+2 plaatsen aanbieden. De kofferruimte tekent voor 646 liter en is met neergeklapte achterbank uit te breiden tot 2.380 liter. Het maximale laadvermogen bedraagt 900 kg met een dakbelasting tot 168 kg. De nieuwe Land Rover Defender is vandaag verkrijgbaar met benzine- en dieselmotoren uit de Ingeniumfamilie. Alle krachtbronnen zijn voorzien van stop-starttechnologie om de uitstoot te beperken. Het benzinegamma omvat de P300-viercilinder en de milde hybride P400-zescilinder. Voor dieselrijders zijn er de vierpitters D200 en D240. Binnenkort wordt ook nog de P400e, een oplaadbare hybride gecommercialiseerd.