Het koetswerk van de compacte Britse SUV werd opgefrist, maar aan de typische designelementen zoals de schelpvormige motorkap, de oplopende gordellijn en de aflopende daklijn werd wijselijk niet geraakt. Nieuw zijn onder meer het radiatorrooster, de bumpers en ledsignatuur.
...

Het koetswerk van de compacte Britse SUV werd opgefrist, maar aan de typische designelementen zoals de schelpvormige motorkap, de oplopende gordellijn en de aflopende daklijn werd wijselijk niet geraakt. Nieuw zijn onder meer het radiatorrooster, de bumpers en ledsignatuur. Het interieur werd zo ontworpen dat het beantwoordt aan een actieve levensstijl. Blikvangers zijn onder meer de twee digitale schermen en de middenconsole. Het multifunctionele stuur met aanraaktoetsen, het prima afleesbare instrumentenbord en het Touch Pro-infotainmentsysteem dragen bij tot het eigentijdse en uitgekiende interieurdesign. Optioneel kan de Land Rover Discovery Sport worden uitgerust met een zogeheten 'intelligente achteruitkijkspiegel' die je met een druk op de knop kan omvormen tot een scherm waarop de omgeving achter de wagen glashelder wordt weergegeven. De nieuwe Discovery Sport wordt aangeboden met tweeliter-benzinemotoren voorzien van een mild hybrid-aandrijving (48V-accu), die altijd actief is. Het systeem recupereert energie die verloren gaat tijdens het vertragen en slaat die op in de accu onder de vloer. De energie wordt vervolgens opnieuw vrijgegeven zodra de wagen vertrekt of accelereert. Tijdens het remmen en bij snelheden onder de 17 km/u wordt de verbrandingsmotor uitgeschakeld om de uitstoot te beperken. De mild hybrid-aandrijving is inmiddels aangevuld met een van drie cilinders voorziene oplaadbare hybridevariant (PHEV), de P300e, waarvan de 147 kW/ 200 pk sterke 1,5 liter driecilinder-benzinemotor samenwerkt met een 108 pk rijke elektromotor. De dieselrijder kan kiezen uit vierpitters die respectievelijk tekenen voor een vermogen van 110 kW/150 pk, 132kW/180 pk en 177 kW/240 pk.