De Jeep-ontwerpers zijn erin geslaagd de nieuwe Compass een opvallend, eigentijds en authentiek gezicht te geven. Het typische radiatorrooster met zeven sleuven kreeg een modernere look door elk van de lamellen in een zwart vlak te plaatsen. De vrij lage achterruit zorgt voor een robuust accent.
...

De Jeep-ontwerpers zijn erin geslaagd de nieuwe Compass een opvallend, eigentijds en authentiek gezicht te geven. Het typische radiatorrooster met zeven sleuven kreeg een modernere look door elk van de lamellen in een zwart vlak te plaatsen. De vrij lage achterruit zorgt voor een robuust accent. De Jeep Compass II gaat prat op een bijzonder ruim interieur dat plaats biedt aan vier tot vijf inzittenden. Zowel voor- als achteraan heb je veel hoofd- en beenruimte. Het laadvolume varieert naargelang de opstelling van de achterbank van 368 tot 438 liter. Het interieur is niet bepaald frivool vormgegeven. Een schoonheidsfoutje zijn de harde plastics op onder meer de middenconsole en de portierpanelen. Het zowel in de hoogte als in de diepte verstelbare stuur ligt prima in de hand. De producent claimt dat de Compass II binnen het Jeep-gamma de nieuwe maatstaf is op het vlak van infotainmentsystemen. De Jeep Compass II is verkrijgbaar met twee benzinemotoren, drie zelfontbranders en twee soorten transmissies (een negentrapsautomaat en een manuele zesversnellingsbak). Het benzineaanbod trapt af met de 1.4 MultiAir II turbomotor, goed voor een vermogen van 103 kW/140 pk. De meest potente benzinestoker is de 125 kW/170 pk sterke 1.4 MultiAir II in combinatie met een negentrapsautomaat en een 4x4-configuratie. Dieselrijders komen aan hun trekken met de 88 kW/120 pk rijke 1.6 MultiJet II in combinatie met een manuele zesbak en een 4x2-configuratie. Voor wie meer vermogen wenst te puren uit zijn oliestoker is er de 2.0 MultiJet II. De fabrikant maakt zich ten slotte sterk dat de Compass II in zijn segment beschikt over de beste terreincapaciteiten.