Bereid je (vooral mentaal) voor op wat komt. Januari kan gered worden door mondjesmaat gezondheidsimpulsen toe te voegen aan je dag.
...

Bereid je (vooral mentaal) voor op wat komt. Januari kan gered worden door mondjesmaat gezondheidsimpulsen toe te voegen aan je dag.Voorzie voldoende fruit en groenten in huis.Het maakt niet uit op welke dag je start, maar zorg dat, zeker wanneer je streeft naar merkbare veranderingen aan je figuur en fitheid, je agenda zich ertoe leent.Zet je (realistische) voornemens kracht bij en start je jaar met een korte maar pittige work-outdie nog geen 10 minuten duurt! Elke oefening doe je 30 seconden en na de volledige set neem je 30 seconden pauze waarna je aan ronde twee begint. We doen vier rondes.Hoge knieën 30 secondenSta rechtop, span je buikspieren aan en loop ter plaatse terwijl je je knieën hoog tot je navel heft.Jumping jacks 30 secondenSta rechtop met je armen langs je lichaam. Breng met een sprong je benen uit elkaar. Tegelijkertijd zwaai je beide armen tot boven je hoofd. Spring nu terug naar je beginpositie. Probeer die bewegingen snel na elkaar te doen.Hoge knieën 30 seconden(zie hierboven)Mountain climber 30 secondenKom op je handen en je voeten in pomphouding. Span je buikspieren op en zorg dat je handen altijd onder je schouders blijven. Breng in een versneld tempo je knieën een voor een richting je borstkas. Houd je schouders en hoofd zo stabiel mogelijk tijdens de beweging. Pauze 30 secondenDoe deze volledige set vier keer.Om razendsnel weer in topvorm te komen, doe je de training elke dag deze week. Volgende vrijdag hebben we opnieuw een fit-date! Tot volgende week!Delphine Steelandt is sportinstructrice en voedingsdeskundige en is als bestsellerauteur van onder meer #fitfood, #fitmom en #fitbody expert inzake alles wat gezonde voeding, uitdagend sporten en bewegen is. Elke week geeft ze hier tips voor een fitte levensstijl.ww.kw.be/delphine