Hoewel 'Rust roest' een waarheid als een koe is, moet je toch zorgen voor voldoende rust als je intensief sport of veel beweegt. Zo gaat je spiermoeheid sneller over.
...

Hoewel 'Rust roest' een waarheid als een koe is, moet je toch zorgen voor voldoende rust als je intensief sport of veel beweegt. Zo gaat je spiermoeheid sneller over.Op tijd in bed kruipen is en blijft de snelste weg naar spierherstel.Drink voldoende water (ook voor en tijdens de activiteiten).Een lekker warm badje ontspant de spieren, terwijl een ijskoud bad het herstel versnelt.Mijn favoriete manier om spieren te laten ontspannen is aan yoga doen. De mentale rust krijg je er bovenop. Houd de volgende oefeningen telkens minstens 1 minuut aan.Kom rechtop zitten in kleermakerszit of met je benen gestrekt. Hef je borst en maak je rug zo recht mogelijk. Leg je handen op je schouders en duw je ellebogen op schouderhoogte naar buiten. Adem in en draai met je schouderlijn naar rechts. Adem uit en draai met je schouderlijn naar links.Lig op je rug en trek je knieën naar je borst. Laat ze rustig naar rechts vallen, open je armen en draai je hoofd naar links. Na een minuutje doe je hetzelfde aan de andere kant.Kom op je rug liggen en breng rustig je heupen van de grond. Ondersteun je heupen met je handen of een kussen. Let op: doe deze oefening niet als je zwanger of ongesteld bent.