Een sportplan maken is één iets, het volhouden iets anders... Zo lukt het wel!
...

Een sportplan maken is één iets, het volhouden iets anders... Zo lukt het wel!Plan sportactiviteiten in volgens je werkdagen en verplichtingen en niet omgekeerd.Zoek buddy's die met je mee willen sporten. Trek van zodra je thuiskomt je sporttenue aan. Dat leuke sportsetje en die hippe sneakers gaan je al snel naar de gym schreeuwen, you'll see.Doe de buikspieroefeningen 1 minuut met telkens 15 seconden rust, en herhaal de volledige set nog 3 keer.Oefening 1Ga op je rug liggen en breng je benen in een hoek van negentig graden. Breng je handen achter je hoofd zonder aan je nek te trekken. Lift je heupen van de grond en breng je knieën richting borst. Laat je heupen gecontroleerd zakken op de mat.Oefening 2Kom rechtop zitten op de mat. Breng je benen van de grond in een hoek van negentig graden of laat je voeten op de grond. Strek je armen met de handpalmen tegen elkaar. Open je schouderlijn en duw je borst naar voren zodat je rug mooi recht is. Breng je bovenlichaam en je gestrekte armen naar rechts en daarna in een vloeiende beweging naar links.Oefening 3Kom op de grond zitten met een rechte rug en je voeten van de grond. Hef je linkerbeen hoger en klap in je handen onder je linkerbeen door. Wissel links en rechts af.Meer tips op www.kw.be/delphine