De sportief uitziende 2-serie Gran Coupé is volgens de constructeur op het vlak van dynamiek de nieuwe maatstaf in zijn segment. Het valt meteen op dat het model familie is van de 1-serie. Toch zijn er ook markante verschillen: de 2-serie Gran Coupé heeft onderaan een kleine uitloper en pakt voorts uit met een eigen voorbumper, frameloze portieren en speciale achterlichtunits.
...

De sportief uitziende 2-serie Gran Coupé is volgens de constructeur op het vlak van dynamiek de nieuwe maatstaf in zijn segment. Het valt meteen op dat het model familie is van de 1-serie. Toch zijn er ook markante verschillen: de 2-serie Gran Coupé heeft onderaan een kleine uitloper en pakt voorts uit met een eigen voorbumper, frameloze portieren en speciale achterlichtunits. Ook het interieur komt in grote lijnen overeen met dat van de 1-serie. Ook in de 2-serie Gran Coupé vind je een hoogwaardig, sterk op de bestuurder gericht (optioneel digitaal) dashboard. De voorzetels kan je erg laag instellen, wat samen met het in de hoogte en diepte verstelbare stuur een prima zitpositie oplevert. De koffer is met zijn 430 liter wel ruimer van die van de 1-serie (380 liter). De BMW 2-serie Gran Coupé kan je ver- en ontgrendelen met je smartphone als je beschikt over een optionele digitale sleutel. Vandaag wordt de 2-serie Gran Coupé geleverd met twee direct ingespoten benzinemotoren. De instap-benzinestoker is de bekende 1,5 liter driecilinder van 103 kW/140 pk uit de 218i. De krachtigste benzinestoker is voorbehouden aan de vierwielaangedreven M235i, die gebruikmaakt van een 225 kW/306 pk sterke tweeliter. BMW maakt zich sterk dat deze topuitvoering de 0-100 km/u-spurt weet te klaren in 4,9 tellen en een gemiddeld brandstofverbruik van 5,9 liter per 100 km kan voorleggen. Als instap-diesel is er de 85 kW/116 pk sterke 216d. De hoger gepositioneerde 218d bestaat in twee vermogensvarianten (100 kW/136 pk en 110 kW/150 pk) net als de 220d (120 kW/163 pk en 140 kW/190 pk). De meest potente uitvoering laat een gemiddeld brandstofverbruik van 4,2 liter per 100 km optekenen en heeft voor de 0-100 km/u-acceleratie slechts 7,5 seconden nodig.