Alles over CO-vergiftiging

Een 24-jarige jongeman en zijn 24-jarige zwangere vriendin zijn woensdagavond met een CO-intoxicatie in het ziekenhuis beland. De oorzaak was een defecte boiler in hun woning in Nieuwpoort, meldt de politie van de zone Westkust.

Gisteravond iets voor middernacht zijn de hulpdiensten uitgerukt voor een geval van CO-vergiftiging in Ichtegem. Een vrouw van 82 lag bewusteloos in haar zetel in haar woning langs de Biezestraat.

In 2011 werden er door de Provincie West-Vlaanderen 786 CO-premies uitbetaald, goed voor een totaalbedrag van bijna 200.000 euro. Het merendeel van die uitbetalingen werden toegekend voor het vervangen van een onveilige badgeiser en 102 voor het vervangen van een kolenkachel.

Een bejaard koppel en zijn dochter en schoonzoon zijn vrijdagmiddag met een CO-vergiftiging naar het ziekenhuis gebracht. Het bejaarde echtpaar verkeerde in levensgevaar, maar tegen vrijdagavond was dat gevaar geweken. De dochter en schoonzoon mochten het ziekenhuis dan al verlaten.

Maandagavond zijn in de Jan Mioenstraat op de wijk Huilaert in Kortemark twee mannen onwel geworden tijdens het polieren van een betonnen vloer in een nieuwbouwwoning. Ze werden naar het ziekenhuis overgebracht. Twee andere collega's weigerden aanvankelijk om de werken stil te leggen, ondanks de waarschuwingen van de brandweer.

Zondagmiddag is een CO - intoxicatie een jongeman die woonachtig is op de Heerbaan bijna fataal geworden. Toen J.S. omstreeks 12.30 uur nog steeds geen teken van leven had gegeven gingen de ongeruste ouders poolshoogte nemen op de kamer van hun zoon die gelegen is op de bovenverdieping van de woning. Daar troffen ze het bewegingsloze lichaam aan van hun zoon.