"Het was inderdaad even vloeken", blikt de tweedejaarsnieuweling van Avia-Rudyco-Janatrans CT terug. "Ik ben blijven trainen en hoopte snel terug te koersen, maar het bleek uiteindelijk toch allemaal langer te duren dan verwacht. Maar ik heb er het beste van gemaakt en heb zelfs geregeld duurtrainingen afgewerkt met mijn vader Ba...

"Het was inderdaad even vloeken", blikt de tweedejaarsnieuweling van Avia-Rudyco-Janatrans CT terug. "Ik ben blijven trainen en hoopte snel terug te koersen, maar het bleek uiteindelijk toch allemaal langer te duren dan verwacht. Maar ik heb er het beste van gemaakt en heb zelfs geregeld duurtrainingen afgewerkt met mijn vader Bart. Op het vlakke kan hij nog altijd heel goed mee."Milan hervatte de competitie in Dikkebus met een 13de plaats en was ook in de volgende koersen niet uit de top 20 weg te slaan. Deze maand werd hij al vijfde in Dentergem en 13de in Ploegsteert. "In Dikkebus was ik zeker tevreden over mijn koers. Ik voelde dat de benen in orde waren. Maar ik was vooral blij dat ik na al die maanden nog eens kon koersen. Ondertussen ging de vorm in stijgende lijn. Ik ben wel het type renner dat koersritme nodig heeft om beter te worden. In Ploegsteert zat er zaterdag misschien meer in. Op een neepke in het parcours heb ik een paar keer doorgetrokken, maar het wilde net niet breken, waardoor het een sprint werd. Niet dat ik traag ben, maar een echte sprinter ben ik nu ook weer niet."De Meulebekenaar staat nog aan de start in Maarkedal, Escanaffles, Tielt, Oostrozebeke en het BK in Affligem. "De verwachtingen liggen niet al te hoog. Ik probeer er overal het maximum uit te halen. Het is wel leuk dat we nog een BK kunnen rijden. Ik hoor dat het een heuvelachtige omloop is. Hopelijk wordt het een zware koers", besluit Milan, die technische hout volgt aan het VTI in Tielt. Hij verkoopt momenteel met zijn broer Elias vanillewafels. Een emmertje van 700 gram kost 8 euro en is te bestellen bij Bart Van Hollebeke of Sandy Tuyttens.