Plaats van onze afspraak is het nieuwe stadion, de Skyline Arena, in Izegem. "Als je ziet welk potentieel hier aanwezig is door een dergelijke infrastructuur...", valt Dries Seynaeve meteen met de deur in huis.
...

Plaats van onze afspraak is het nieuwe stadion, de Skyline Arena, in Izegem. "Als je ziet welk potentieel hier aanwezig is door een dergelijke infrastructuur...", valt Dries Seynaeve meteen met de deur in huis.Via zijn zonen Briek (16) en Mories (14) kwam hij in het voetbal terecht. "Briek gaf er de brui aan na een 48-0 nederlaag met NS Heule", lacht papa. Mories staat nu in doel bij SV Wevelgem, maar speelde ook twee seizoenen bij KSV Roeselare. "We hadden er een fantastische bende en reisden met de papa's 'Dads on Tour' het hele land mee af. Ik engageerde me daar ook snel, ook nu ben ik nog afgevaardigde bij Wevelgem. Mandel United kende ik vooral via de jeugdwerking, die erg hoog staat aangeschreven in de regio."Beroepshalve runde Dries vijf jaar een fitnesszaak, nu was hij al 17 jaar aan de slag bij Sanicomfort, een groothandel in sanitair en verwarming. "Iemand tipte me de vacature bij KFC Mandel United, omdat die vond dat het op mijn lijf geschreven is. Het sprak me wel aan en na het eerste gesprek met de bestuursmensen was er meteen een klik. Ik weet ook wel dat ik mijn job verlaat voor een functie in misschien wel niet de meest stabiele markt. Maar ik ben ambitieus om dit tot een goed einde te brengen."Het takenpakket van Dries is vrij omvangrijk. "In eerste instantie ga ik op zoek naar sponsors en partners, we willen vooral ook lokale verankering. Het is aan mij om hen te overtuigen mee in het verhaal van Mandel United te stappen. De bestaande, ook de kleinere, sponsors willen we verder in de watten blijven leggen. Bedoeling is dat het eerste elftal volgend seizoen op zaterdag in Izegem de wedstrijden afwerkt en dat moeten echt netwerkavonden worden."Verder zal Dries ook helpen evenementen organiseren, niet enkel voor het eerste elftal, maar ook voor de jeugd en het G-voetbal. "Vorige zondag was ik te gast op de topper, die we jammer genoeg verloren. Ik was onder de indruk van het volk en de ambiance. Ik weet ook wel dat er hier niet iedere thuiswedstrijd zoveel volk zit, maar mochten we promoveren dan krijg je tegenstanders die een pak fans meebrengen. Daarom is dat sportieve aspect ook zo belangrijk in de commerciële uitbouw van de club. We kunnen ons misschien wat spiegelen aan KV Oostende. Iedereen gaat daar graag naar toe, wel wij moeten op termijn het KVO van eerste amateurklasse worden. In eerste instantie draait het uiteraard om het voetbal, maar alles daar rond moet ook piekfijn in orde zijn."