Decathlon heeft de krachten gebundeld met KV Oostende. Meteen een primeur voor de sportketen, die zich voor het eerst in ons land in het professionele voetbal waagt. "KVO omvat alle leeftijdscategorieën op nationaal, provinciaal en gewestelijk niveau. Ook houden ze geen instapselecties, zoals bij de meeste ...

Decathlon heeft de krachten gebundeld met KV Oostende. Meteen een primeur voor de sportketen, die zich voor het eerst in ons land in het professionele voetbal waagt. "KVO omvat alle leeftijdscategorieën op nationaal, provinciaal en gewestelijk niveau. Ook houden ze geen instapselecties, zoals bij de meeste professionele clubs wel het geval is. Elk kind of elke jongere die bij KVO wil spelen, is welkom in de club. Die visie sluit aan bij de filosofie die wij als sportketen al lang promoten: sport toegankelijk maken voor iedereen", stelt Salim Bennis, verantwoordelijke voetbal bij Decathlon. "Samen met KVO verdedigen we dezelfde waarden van solidariteit, vrijgevigheid, toegankelijkheid en familie."Onder het eigen merk Kipsta worden de wedstrijdshirts, -shorts en -sokken voor de profs voorzien, maar ook voor de jeugdploegen. "De KVO-spelers zullen in outfits spelen die voor iedereen toegankelijk zijn, via onze winkels of website. Wie gepassioneerd is door voetbal - of het nu om een recreatievoetballer gaat of een club in een lagere reeks - kan dus met precies hetzelfde materiaal voetballen als profspelers in eerste klasse. Bovendien houden we bij Decathlon vast aan heel toegankelijke prijzen", bevestigen ze bij Decathlon nog. De designers van het sportmerk zijn volop bezig met het nieuwe shirtontwerp voor de Kustboys. In de loop van juli krijgen de supporters de nieuwe wedstrijdoutfit te zien. De nieuwe uitrusting zal dus ook te koop zijn in de vorige maand geopende winkel van Decathlon in de Torhoutsesteenweg.(TVA)