KV Oostende pakt uit met stripverhaal… met Marc Coucke in een hoofdrol

U herkent ze ongetwijfeld zelf ook wel: Marc Coucke, Franck Berrier en Yves Vanderhaeghe. © GF
Redactie KW

Hij was al ondernemer, voetbalvoorzitter wielersponsor, én charmezanger, en straks is Marc Coucke dus ook stripfiguur. De voorzitter van KV Oostende wordt namelijk één van de hoofdrolspelers in een stripverhaal. Dat werd verklapt op een persmoment van KVO.

Commercieel directeur Patrick Orlans nam maandagmiddag als eerste het woord op de persconferentie op de luchthaven. Het persmoment zou normaal plaatsvinden op 23 maart, maar werd uitgesteld door de aanslagen een dag daarvoor. “In augustus zullen we in totaal 20 miljoen euro geïnvesteerd hebben in KVO. Los van de spelers- en sportieve kern zijn er dan 25 personen in loondienst van KV Oostende. In het nieuwe stadion zullen we tot 1.500 eters kunnen verwelkomen voor onze businessformule”, maakte de topman van KVO een balans op van het weireldploegsje.

“Oostende telt tot 100.000 tweedeverblijvers en die markt willen we verder aanboren naar volgend seizoen toe. De stad ontvangt jaarlijkse 4 miljoen toeristen. We willen meer dan ooit inzetten op beleving op én rond het veld, ook voor wie in eerste instantie niet van voetbal houdt. We starten bovendien een campagne om neutrale supporters permanent naar onze matchen te lokken“, aldus Patrick Orlans.

Eigen stripverhaal met supporters

KV Oostende pakt uit met stripverhaal... met Marc Coucke in een hoofdrol

Op 9 mei starten we al met de abonnementenverkoop voor het seizoen 2016-2017. Dat doen we aan de hand van opvallende Oostendse visuals die iedereen aanspreken. Onze spelers zullen scholen bezoeken en ook effectief voor de klas staan“, klonk het verder. “In juni brengen we een stripverhaal van KV Oostende op de markt. De strip zal verschijnen op 20.000 exemplaren. De zomerstrip brengt een terugblik op het afgelopen voetbalseizoen van KVO. Naast Coucke zullen ook spelers als Franck Berrier en Jordan Lukaku, trainer Yves Vanderhaeghe, commercieel directeur Patrick Orlans en zelfs radiocommentator Peter Vandenbempt een rol spelen in de strip. Bovendien zullen minstens 30 supporters de kans krijgen om in de strip op te duiken via een wedstrijd die we binnenkort zullen lanceren via Facebook. Op gebied van merchandising plannen we richting de zomermaanden ook een KVO-strandlijn met badhanddoeken, slippers, handtassen en zonnebrillen naar een ontwerp van Kamagurka”, aldus nog Patrick Orlans.

(MF/DJ – Foto’s MF/DJ)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier