KV Oostende krijgt eigen docuserie

De reeks belooft een unieke inkijk in het reilen en zeilen bij KVO.©VDB / Rudy Declerck VDB
De reeks belooft een unieke inkijk in het reilen en zeilen bij KVO.©VDB / Rudy Declerck VDB
Redactie KW

Voetbalclub KV Oostende krijgt, in samenwerking met Woestijnvis en Telenet, een eigen documentairereeks. De serie zal te zien zijn op het nieuwe gratis kanaal ‘Play Sports Open’ van Telenet. KVO-ambassadeur Martin Heylen zal een prominente rol innemen.

De nieuwe zeewind die waait na de overname door de nieuwe Amerikaanse investeerders, de sportieve successen en tegenslagen, de grote en kleine verhalen in en rond de club. Het zijn maar enkele elementen die de reeks kleur moeten geven.

“Als supporter/ambassadeur van KV Oostende enerzijds en programmamaker bij productiehuis Woestijnvis anderzijds was het altijd al een droom om een tv-programma te maken over het reilen en zeilen bij KVO”, zegt Martin Heylen, die de kijker vocaal door de verhaallijnen zal gidsen.

‘Uniek tijdsdocument

“De eerste verkennende gesprekken tussen KVO en Woestijnvis dateren al van vorige zomer. Het werd al snel duidelijk dat hier echt een sterk verhaal inzit. Sinds september wordt er gefilmd in de dug-out, de bestuurskamer, de kleedkamers, bij de spelers thuis, bij supporters, … Kortom: overal waar mogelijk in het hart van de club, ondanks corona.”

Nooit kregen camera’s zoveel toegang tot alle geledingen van een familiale voetbalclub als de onze . Deze reeks belooft een uniek tijdsdocument te worden van één van de boeiendste ploegen in dit toch wel opmerkelijke voetbalseizoen”, belooft Heylen.

‘Menselijke verhalen’

“We kennen allemaal buitenlandse series als Sunderland till I die en All or Nothing: Tottenham Hotspur . Met de expertise en creativiteit van Woestijnvis en de kleurrijke figuren binnen onze club, zal onze serie niet moeten onderdoen voor deze blockbusters”, meent COO Thorsten Theys. “Met minder budget en minder barrières zullen we pure en warme verhaallijnen brengen.”

Deze reeks zal niet enkel de KVO-supporters of voetbalfans aanspreken . Het voetbal is natuurlijk wel de rode draad, maar we focussen ook op de menselijke verhalen. Hoe beleeft een jonge, buitenlandse speler zijn eerste maanden in een onbekend land? Hoe gaat hij om met tegenslag? Hoe ageert een club in covidtijden op zakelijk niveau, welke is de impact op de verschillende geledingen? Ook de verscheidene medewerkers en vrijwilligers komen aan bod, van de team manager tot de terreinverantwoordelijke en van de stewards tot de commerciële cel.”

Wanneer die eerste aflevering verschijnt én hoeveel afleveringen er komen, wordt later nog gecommuniceerd. (TVA)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier