Club Brugge en Microsoft België werken samen aan digitale fanervaring

Redactie KW

Landskampioen Club Brugge en Microsoft willen de fans van Blauw-Zwart nog dichter bij de club brengen.

Via een digitaal platform op basis van de Microsoft Cloud zal de club veel persoonlijker kunnen interageren met zijn fans. Deze samenwerking, die dinsdag aangekondigd werd in de marge van de voorstelling van het nieuwe shirt en team voor het seizoen 2016-2017, is uniek in België. Vandaag heeft Club Brugge 200.000 unieke websitebezoekers per maand en 84.000 app-gebruikers. Via de mobiele app en de website zullen de fans straks zowel in het stadion als daarbuiten toegang krijgen tot nieuwe diensten en informatie, zoals exclusieve digitale content, gepersonaliseerde nieuwsberichten en commerciële aanbiedingen, en specifieke wedstrijden en acties.

Dankzij het partnership zal Club Brugge ook kunnen genieten van de ervaring en de kennis van Microsoft in de sportwereld. Microsoft investeerde onder andere in een Global Sport Innovation Center in Madrid, waar het kennis samenbrengt rond hoe innovatieve technologie de sportindustrie kan ondersteunen en vernieuwen. Het centrum vormt ook een community van klanten, partners en diverse sport start-ups, waar nu ook Club Brugge zal worden in opgenomen.

(Belga)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier