"Het parcours is dit jaar 1,3 kilometer korter omdat we de start iets verder gelegd hebben en de Flying Finish iets vroeger is ten opzichte van vorig jaar", opent voorzitter Hans Degryse. "Die ingrepen waren nodig uit veiligheidsoverwegingen en we hebben nu een klassementsproef die nog steeds 13,1 kilometer bedraagt en die vier maal verreden zal worden."
...

"Het parcours is dit jaar 1,3 kilometer korter omdat we de start iets verder gelegd hebben en de Flying Finish iets vroeger is ten opzichte van vorig jaar", opent voorzitter Hans Degryse. "Die ingrepen waren nodig uit veiligheidsoverwegingen en we hebben nu een klassementsproef die nog steeds 13,1 kilometer bedraagt en die vier maal verreden zal worden.""Verder hebben we de servicezone verplaats naar de Oude Zilverbergstraat. Door wegenwerken in de Armoedestraat moesten we noodgedwongen uitkijken naar een alternatief en ik denk dat de Oude Zilverbergstraat een goede oplossing is. Het podium wordt dit jaar niet meer op De Plaats gezet maar staat nu aan café De Platte Tube om zo wat meer sfeer te creëren. Zondagmorgen wordt er om 8 uur gestart voor vier ritten."Met 111 ingeschreven teams kan men bij TBR zeker niet klagen. In tegenstelling tot de Rally van Wervik staat er dit weekend slechts één R5-wagen aan de start zodat we zondag een echte regionale wedstrijd krijgen.Steve Bécaert (Poperinge) deelt de favorietenrol met Dennis Degroote (Passendale) en Lorenzo Bossu (Zarren). Steve Bécaert is bezig aan een sterk seizoen en met de terugkeer naar zijn vertrouwde Mitsubishi Lancer Evo X lijkt de eerste overwinning voor de transporteur uit Poperinge niet ver meer af. Door de afwezigheid van de grote kanonnen krijgt Bécaert zondag een uitgelezen kans om voor het eerst te zegevieren. Maar dan moet hij wel voorbij Dennis Degroote die met zijn Mitsubishi Lancer Evo 6,5 ieder jaar een stuk sneller is.Dennis is bezig aan zijn vierde seizoen met de Lancer Evo 6,5 en de wagen werd iedere winter een stuk sneller gemaakt terwijl Dennis iedere wedstrijd aan maturiteit wint. Dit jaar zaten er al een paar toptienplaatsen in en dit weekend is het podium halen de doelstelling.Lorenzo Bossu is waarschijnlijk één van de snelste piloten uit onze provincie maar heeft moeite om regelmaat in zijn prestaties te leggen. Dit weekend komt hij met een Peugeot 208T16 R5 aan de start. De wagen heeft hij samen met Xavier Lannoo aangekocht om te verhuren en zondag kruipt hij zelf achter het stuur van de Peugeot om het potentieel van de wagen te leren kennen. Normaal wordt het een doorgedreven testsessie maar die testsessie kan zich gemakkelijk vertalen in een algemene overwinning.Voor de verdere ereplaatsen moeten we rekening houden met de Ieren John Reddington (Ford Escort) en Niall Moroney (Subaru Impreza WRC) terwijl lokale kleppers als Brecht Lievens, Jelle Vermeire en Cris Algoedt eveneens rekenen op een dichte ereplaats.In het Historic-gedeelte staat er dit jaar geen Paul Lietaer aan de start zodat we ook hier rekenen op een open strijd zonder grote kleppers. Nick Toorré (Beitem) lijkt met zijn Ford Sierra Cosworth het best gewapend, maar de wagen is niet nog betrouwbaar genoeg om hem als favoriet naar voor te schuiven.Hetzelfde kan gezegd worden van de Opel Ascona 400 van Tom Tytgat(Zwevegem). Tom Tytgat heeft al meermaals bewezen dat hij een snelle piloot is maar de Opel Ascona 400 haalde nog geen enkele maal de finish. Misschien zijn Danny Vancoillie (Opel Kadett), Dirk Depuydt (Ford Escort) of Kurt Olivier (Ford Escort) wel aan het feest en gaat één van hen met de zege lopen. (FM)