Net als in de vorige rally's kregen we in Bocholt opnieuw een strijd op leven en dood tussen Kris Princen en Vincent Verschueren (met de Kortrijkse Veronique Hostens als copilote). Kris Princen startte het best en kon als leider de eerste omloop afsluiten maar de verschillen waren, zoals steeds, miniem. "De remmen en de afstelling waren niet optimaal en die werden bijgesteld voor de tweede omloop", aldus Vincent Verschueren. Tijdens die tweede omloop kon Verschueren een resem snelste tijden op de tabellen zetten en hij naderde zienderogen op Kris Princen...

Net als in de vorige rally's kregen we in Bocholt opnieuw een strijd op leven en dood tussen Kris Princen en Vincent Verschueren (met de Kortrijkse Veronique Hostens als copilote). Kris Princen startte het best en kon als leider de eerste omloop afsluiten maar de verschillen waren, zoals steeds, miniem. "De remmen en de afstelling waren niet optimaal en die werden bijgesteld voor de tweede omloop", aldus Vincent Verschueren. Tijdens die tweede omloop kon Verschueren een resem snelste tijden op de tabellen zetten en hij naderde zienderogen op Kris Princen. Het verschil bedroeg nog amper anderhalve seconde.We leken af te stevenen op een super spannende eindspurt maar dan ging de gelegenheidscopiloot van Kris Princen in de fout en klokte hij drie minuten te vroeg in aan de hergroepering. Zo had Vincent Verschueren meteen vrij spel en kon hij rustig de wedstrijd controleren. Hij won zijn tweede rally op rij en komt daarmee aan de leiding in het kampioenschap.De jonge belofte Sébastien Bedoret werd knap tweede nadat Adrian Fernémont aan de kant moest met een lekkende servopomp en de Nederlander Erik Van Loon een steen raakte en de ophanging stuk reed. Kris Princen werd in extremis nog derde en kon zo de schade beperken in de spannende titelstrijd.Didier Duquesne kwam voor het eerst aan de start in Bocholt en leek lange tijd aanspraak te maken op de vijfde plaats maar op de voorlaatste proef ging hij in de fout en zo moest de zuivelhandelaar uit Aalbeke opgeven. Steve Becaert (Poperinge) had met zijn Mitsubishi Lancer Evo X niet zo veel speelkameraden en reed een regelmatige rally om uiteindelijk net na de R5-wagens te finishen op een knappe zesde plaats. Pieter-Jan Michiel Cracco (Beernem) reed op de eerste klassementsproef lek en verloor meer dan vijf minuten bij het wisselen van het wiel. Hij reed de hele dag een inhaalrace die hem uiteindelijk nog een achtste plaats opleverde.In de Historic rally moest de leider in het kampioenschap, Patrick Mylleville (Beselare) al vroeg aan de kant met motorproblemen maar het was uiteraard Paul Lietaer die met de zege ging lopen en zo een uitstekende zaak doet in het kampioenschap. Lietaer (Heestert) eindigde zelfs tiende algemeen.Wouter Lievens (Meulebeke) werd in het RACB Criterium knap tweede na de Limburgse favoriet Philip Lommers. Lievens behaalde zo twee tweede plaatsen op rij en dat met zeer beperkte middelen.Volgende afspraak wordt de Renties Ypres Rally op 22 en 23 juni.(FM - foto DM)Verschueren-Hosten (Skoda Fabia R5)Bedoret-Walbrecq (Skoda Fabia R5)Princen-Sterken (Skoda Fabia R5)Wright-Smeets (Ford Fiesta R5)Snijers-Thierie (Porsche 997 GT3)Becaert-Beernaert (Mitsubishi Lancer)Matterne-Vanlessen (Skoda Fabia R5)Cracco-Vermeulen (Ford Fiesta R5)Van Den Brand-Wydaeghe (BMW M3)Lietaer-Vienne (Opel Manta 400)