Stoffel Vandoornes nieuw hoofdstuk start dit weekend in Australië

"Het wordt interessant om te zien hoe de rijders en fans zullen reageren op de eerste race met de Halo" © Twitter McLaren
Bart Vanacker
Bart Vanacker Medewerker Formule 1

Vanaf vrijdag brullen de formule 1-motoren weer in het Australische Melbourne. Motoren waarvan West-Vlaming Stoffel Vandoorne zal hopen dat ze hem dit seizoen minder hoofdbrekens zullen zorgen dan vorig jaar. De Franse motorenbouwer Renault moet daarbij een handje helpen.

McLaren Heeft namelijk het Japanse Honda verruild voor Renault. Een motor die ook het Red Bull-team van Max Verstappen en het eigen Renault-team aanvuurt. De Britse renstal van Vandoorne heeft dus meteen 2 interessante ijkpunten waarmee het het eigen chassis kan vergelijken.

“We weten niet waar we staan in vergelijking met andere teams”, zegt Vandoorne. “Het is een nieuwe uitdaging voor ons allemaal. Ik hoop vrijdag tijdens de oefenritten zoveel mogelijk tijd op het circuit te kunnen doorbrengen om de wagen goed te kunnen afstellen.”

Verjaardagsweekend

De Rumbekenaar heeft alleszins zin in de seizoensopener in het Australische Melbourne, een raceweekend dat naadloos overvloeit in zijn 26ste verjaardag op 26 maart. “Ik heb goede herinneringen aan vorig jaar omdat het mijn eerste grote prijs was voor het team als vaste rijder.”

https://twitter.com/McLarenF1/status/976629422928420866McLarenhttps://twitter.com/McLarenF1

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

550rich3153600000Twitterhttps://twitter.com1.0

Echt vlotjes liep die grote prijs toen niet. Vandoorne kreeg zijn weerbarstige McLaren wonder boven wonder als 13de en laatste over de eindmeet na een hoop problemen tijdens de kwalificaties en de race zelf. Zijn ploegmaat Alonso moest opgeven.

Veel te leren

Dit jaar reist Vandoorne vol vertrouwen en relaxed naar de andere kant van de aardbol. Waarom ook niet? Hij heeft zich prima voorbereid tijdens de wintermaanden: “Ik heb de hele winter hard getraind en heb veel tijd met de ingenieurs doorgebracht in de fabriek. Hoewel het reglement vrij stabiel gebleven is, is er veel te leren, zeker voor ons, aangezien ons pakket helemaal anders is dan dat van vorig jaar.” (door de komst van Renault, BV)

“Het wordt interessant om te zien hoe de rijders en fans zullen reageren op de eerste race met de Halo”, zegt Vandoorne. De Halo is een constructie rond de cockpit die het hoofd van de coureurs beter moet beschermen.

https://twitter.com/svandoorne/status/973601911915073536Stoffel Vandoornehttps://twitter.com/svandoorne

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

550rich3153600000Twitterhttps://twitter.com1.0

Vrijdag rollen de eerste tijden binnen tijdens de vrije oefenritten. De kwalificaties van de GP van Australië vinden zaterdag 24 maart plaats om 7 uur ‘s ochtends Belgische tijd. Wie zondag de Grote Prijs wil volgen, moet ‘s ochtends vroeg uit de veren, want de race start om 7.10 uur. Dat gekke tijdstip is een andere nieuwigheid dit jaar: elke race start nu 10 minuten na het uur omdat het voor TV-zenders handiger is om de uitzending in hun schema in te plannen.

https://twitter.com/svandoorne/status/976717459406426113Stoffel Vandoornehttps://twitter.com/svandoorne

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

550rich3153600000Twitterhttps://twitter.com1.0