Patrick Mylleville was de afgelopen jaren vooral in het BK actief met zijn Porsche 911. Afgelopen winter vond hij met De Keyser Sport een nieuw team en wijzigde ook zijn programma. "Lode Keyser en zijn team beschikken over heel wat kennis en onderdelen van Porsche", verklaart de Zonnebeekse bouwondernemer zijn overstap. "We hebben er allesbehalve spijt van. De wagen had in het begin nog wat aanpassin...

Patrick Mylleville was de afgelopen jaren vooral in het BK actief met zijn Porsche 911. Afgelopen winter vond hij met De Keyser Sport een nieuw team en wijzigde ook zijn programma. "Lode Keyser en zijn team beschikken over heel wat kennis en onderdelen van Porsche", verklaart de Zonnebeekse bouwondernemer zijn overstap. "We hebben er allesbehalve spijt van. De wagen had in het begin nog wat aanpassingen nodig, maar marcheert nu beter dan ooit. Het team krijgt steun van Las Vegas en is daardoor vooral in Noord-Frankrijk actief. Die wedstrijden bevallen ons eigenlijk enorm. Het leuke is ook dat we bijna altijd met vier Porsches aan de start verschijnen en er daardoor steeds een onderlinge strijd is."Tussen het Franse programma door werkt Mylleville ook enkele streekwedstrijden af, met de Ypres Historic Rally als hoogtepunt. "De Ypres Historic Rally heeft wel wat van zijn pluimen verloren. Het is Ieper niet meer zoals vroeger. Het is een korte koers geworden, hoewel de rally ook telkens een slijtageslag blijft. Vooral na KP Kemmelberg, die met zijn jumps vrij zwaar is voor de mechaniek, zag je heel wat opgevers. Nu we die proef niet meer rijden denk ik wel dat er minder opgaves zullen zijn."Op sportief vlak wil de Porsche-rijder zich vooraan mengen in de nationale wedstrijd. "Dirk Deveux is steeds een taaie klant, ook al mag hij in Ieper niet met zijn youngtimer starten. Stefaan Prinzie is uiteraard ook één van de zegekandidaten met zijn Opel Ascona 400. Verder is het uitkijken voor Rik Vannieuwenhuyse, teamgenoot Geert Lacour en nieuwkomers Cedriek Merlevede en Frederik Lerminez met hun Opels. Onze parcourskennis is in elk geval een troef. In Ieper komt het steeds op hetzelfde neer: geen pech kennen en foutloos rijden. Ik denk dat er dan wel een plek in de top vijf mogelijk is. Nu we niet langer het BK rijden, ben ik ook blij dat we niet langer aan punten hoeven te denken. Zonder die druk wordt de wedstrijd wellicht een stuk aangenamer."