Mark Karnier uit Moorslede is één van die nieuwkomers. De 41-jarige schroothandelaar heeft dit jaar nog niets gereden, maar wilde zeker in eigen streek zijn merkgenoten bekampen. "We hebben een nieuwe, deftige motor laten bouwen voor onze wagen en dat duurde iets langer dan voorzien. Dat is de reden waarom we dit jaar nog geen wedstrijd reden. Het is de bedoeling dit weekend de wagen te leren kennen en de wedstrijd zonder veel ...

Mark Karnier uit Moorslede is één van die nieuwkomers. De 41-jarige schroothandelaar heeft dit jaar nog niets gereden, maar wilde zeker in eigen streek zijn merkgenoten bekampen. "We hebben een nieuwe, deftige motor laten bouwen voor onze wagen en dat duurde iets langer dan voorzien. Dat is de reden waarom we dit jaar nog geen wedstrijd reden. Het is de bedoeling dit weekend de wagen te leren kennen en de wedstrijd zonder veel problemen uit te rijden. We hebben plannen om ook nog de East Belgian Rally, de Hemicuda Rally en de 6 Uren van Kortrijk te rijden om zo de wagen helemaal afgesteld te hebben voor volgend jaar. In 2020 willen we ons dan engageren om de volledige M-Cup te rijden. Voor mij is het leuk om samen met mijn vrouw te rijden. Zij is een uitstekende copiloot en heeft nog nooit een nota verkeerd aangekondigd. Ze wordt alleen wat lastig als ik niet goed luister naar haar en ze de nota's een tweede maal moet voorlezen."De tweede streekpiloot is Eric Deprez. De 53-jarige metaalbewerker is een vaste klant van de regionale rally's maar reed nog nooit de Omloop van Vlaanderen. "We zijn begonnen met VAS-wedstrijden en die regionale wedstrijden liggen ons goed. Als je een groot aantal van dit type rally's rijdt dan raakt je budget ook op en was er geen budget meer voor de Omloop van Vlaanderen. Kurt Braeckevelt heeft ons echter overtuigd om toch eens van de M-Cup te proeven en zo sta ik eindelijk aan de start van mijn thuisrally. Het grote voordeel van de Omloop van Vlaanderen is dat we geen dure verplaatsingen moeten doen en geen hotelkosten hebben, zodat de kostprijs van die rally nog best meevalt. Wij rijden als pure amateurs met een groep vrienden en natuurlijk wil ik een goed resultaat neerzetten. Ik wil voluit gaan waar het enigszins kan, maar verwacht van mij geen domme dingen. Onze doelstelling is om in de eerste helft van het deelnemersveld aan te komen. Dan is onze rally geslaagd. We hebben een goede Rally van Staden gereden(20e algemeen en 2e in de klasse) zodat het vertrouwen groot is. Maar bovenal is de rally voor ons: samen rijden en achteraf samen een frietje stekken en samen een pint drinken." (FM)