Als wegenwerkers geen goede puzzelaars zijn … “Die gasten zullen moeten terugkomen”

De klinkers werden niet piekfijn teruggelegd.© Foto Kurt
De klinkers werden niet piekfijn teruggelegd.© Foto Kurt
Tim Vansteelandt
Tim Vansteelandt Chef Nieuws

Opvallend zicht in Lichtervelde: de wegmarkering die het begin van de fietsstraat in de Vredestraat moet aanduiden, ligt er op zijn zachtst gezegd niet meer piekfijn bij. Na nutswerken werden de beschilderde klinkertjes niet helemaal juist teruggelegd… “Die gasten zullen moeten terugkomen”, lacht schepen van openbare werken Jos Goethals.

Arbeiders van Fluvius waren onlangs aan het werk in de Vredestraat in Lichtervelde, waar ze glasvezelkabel legden voor snellere internetverbindingen. Alleen … Het wegdek werd na de werken niet helemaal correct hersteld. En dan drukken we ons nog voorzichtig uit.

De puzzel werd niet helemaal juist teruggelegd...© BV
De puzzel werd niet helemaal juist teruggelegd…© BV

Op de bewuste plaats liggen klinkertjes. Op die klinkers is ter hoogte van de Statiestraat wegmarkering aangebracht, die het begin van de fietsstraat moet aanduiden. De arbeiders die de werken uitvoerden blijken echter geen al te beste puzzelaars te zijn, want de klinkers werden compleet verkeerd teruggelegd. Enkel de onderkant van het verkeersbord is nog enigszins herkenbaar, maar daarna liep het duidelijk fout.

Grappig

Volgens schepen van openbare werken Jos Goethals (CD&V) zal Fluvius de puzzel moeten herleggen. “Als een nutsmaatschappij werken uitvoert, is het aan de gemeente om nadien te bekijken of er geen complicaties optreden, zoals wegverzakkingen. Als dat wel zo is, is het aan Fluvius om het op te lossen. Dus nu zullen ze ook moeten terugkomen. Al zie ik er wel de humor van in. Er mag ook eens gelachen worden, zeker in deze tijden”, knipoogt de schepen.

Fietszone blijft geldig

Zo hoort de wegmarkering er uit te zien.
Zo hoort de wegmarkering er uit te zien.

Voor alle duidelijkheid: de regels van de fietszone blijven gelden in de Vredestraat, ook al is de markering nu onleesbaar. “Er staan daar immers ook borden en die hebben altijd voorrang op wegmarkeringen. Die zijn er eigenlijk alleen om de situatie extra in de verf te zetten”, zegt Jos Goethals.

Je mag er dus nog altijd hoogstens 30 per uur rijden en geen fietsen inhalen.

Lees meer over:

Zeg et ne keer

Waar heb je een fout gezien of heb je zelf een suggestie? Laat het ons dan weten.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten