Het was buurtbewoner Reddy De Mey die de zaak voor het eerst aankaartte in het voorjaar van 2012. "Voetgangers die naar het strand gaan, konden de aankomende auto's niet zien. En omgekeerd zagen chauffeurs niet dat er van achter het tramhuisje plots voe...

Het was buurtbewoner Reddy De Mey die de zaak voor het eerst aankaartte in het voorjaar van 2012. "Voetgangers die naar het strand gaan, konden de aankomende auto's niet zien. En omgekeerd zagen chauffeurs niet dat er van achter het tramhuisje plots voetgangers opdoken", herinnert hij zich. Hij kaartte de zaak zes jaar lang aan op de wijkraad, schreef brieven en liet parlementaire vragen stellen. "De stad en De Lijn speelden de bal naar elkaar door en ik kreeg te horen dat het technisch niet mogelijk was. Ik heb daar altijd aan getwijfeld. Er gebeurden hier minstens twee ongevallen, ook met iemand in een rolstoel. Men heeft ten onrechte ontkend dat hier een probleem was", luidt het. Deze week werd het tramhokje verplaatst richting Japanse tuin waardoor er meer zichtbaarheid is op het kruispunt. "Uiteraard ben ik zeer tevreden met de actie van De Lijn, al duurde het wel wat lang", reageert Reddy De Mey.Bij De Lijn luidt de uitleg wel wat anders: "Het tramhokje werd destijds geplaatst toen er nog verkeerslichten stonden. Nadien verdwenen die en nam de stad verkeersremmende maatregelen.""De verplaatsing van deze Lijnwinkel met 15 meter zorgt voor nog meer veiligheid. We investeren hierin 50.000 euro", zo liet woordvoerder Inge Debruyne weten. (EFO)